عصر بازار

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد:

چگونگی پرداخت مالیات سال ۹۵ اصناف تشریح شد

عصر اعتبار- رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف با درآمد زیر یک میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند، گفت: این گروه مالیات ۹۵ را در سایت سازمان مالیاتی براساس افزایش ۸ درصد نسبت به مالیات سال ۹۴ اعلام کنند.

چگونگی پرداخت مالیات سال ۹۵ اصناف تشریح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس, علی فاضلی  درباره مباحث مالیاتی اصناف گفت: در تعاملات بین اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور، علیرغم اینکه سازمان امور مالیاتی براساس قانون جدید جامع مالیاتی کشور تعهدی برای تفاهم، توافق یا حتی نشست با اصناف نداشت، اما از آنجا که تعاملات گذشته بین اصناف و سازمان امور مالیاتی مثبت بود، در نتیجه با برگزاری نشست‌های متعدد بین کارشناسان سازمان و اصناف، دستورالعمل جدید مبنی بر افزایش 8 درصدی مالیات سال 95 نسبت به سال 94 ابلاغ شد.

    رئیس اتاق اصناف ایران افزود: بنابر دستورالعمل جدید سازمان امور مالیاتی مقرر شد، اصنافی که در گروه سوم یا بند«ج» دستورالعمل و قانون جامع امور مالیاتی قرار می‌گیرند و درآمدی کمتر از یک میلیارد تومان در سال دارند، مکلف به ارائه اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور نیستند.

    وی بیان داشت: برای این دسته از اصناف این امکان براساس دستورالعمل جدید و قانون جامع امور مالیاتی فراهم شده، تا با ورود به سایت سازمان امور مالیاتی کشور توافق و آمادگی خود را نسبت به پرداخت 8 درصد مالیات بیشتر نسبت به مالیات سال 94 اعلام کنند.

    فاضلی با تأکید بر اینکه اصناف با درآمد کمتر از یک میلیارد تومان درآمد در سال بیش از 80 درصد از پرداخت‌کنندگان مالیات در بین اصناف را تشکیل می‌دهند، بیان داشت: این اصناف از ارائه اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور خودداری کنند و پرداخت مالیات را با اعلام آمادگی در سایت سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند، چرا که ارائه اظهارنامه مالیاتی، ممیز را مکلف به بررسی می‌کند، در حالی که در دستورالعمل جدید مالیاتی، مفاصا حساب مالیاتی سال 94 به اضافه 8 درصد را به عنوان مالیات از این گروه را پذیرفتنی کرده است.

    رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به گروه دوم و سوم اصناف مشمول پرداخت مالیات گفت: گروه دوم درآمد بین یک تا 3 میلیارد تومان و گروه سوم درآمدی بیش از 3 میلیارد تومان درسال دارند که این دسته از اصناف براساس قانون جدید نظام جامع مالیاتی کشور مکلفند که اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند، اما با استفاده از مزایای توافق پرداخت مالیات براساس کار کارشناسی و تعامل با اتحادیه‌های صنفی انجام می‌شود.

    وی بیان داشت: تقاضای ما از سازمان امور مالیاتی کشور به خصوص در مورد مشمولان بند یک و دو این است که نگاه تعامل و کارشناسی با اصناف داشته باشند و نگاه سلیقه‌ای نباشد.

    فاضلی افزود: همچنین براساس توافق انجام شده مقرر شده که اصنافی که در سال‌های قبل نتوانسته‌اند مفاصا حساب خود را اخذ کنند، مفاصا حساب مالیاتی برای آنها صادر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی