عصر بازار

بزرگترین پرداخت خسارت ارزی صنعت بیمه

پرداخت خسارت آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی توسط بیمه ایران

عصر اعتبار- حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در حالی نخستین سالگرد خود را پشت سرگذاشت که تمام خسارت ناشی از این حادثه به ارزش بیش از ۹۴ میلیون یورو به صورت نقد از سوی شرکت بیمه ایران پرداخت شد.

پرداخت خسارت آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی توسط بیمه ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اقدام راهبردی بیمه‌ایران در پرداخت خسارت مذکور باعث شد تا مدیران ارشد صنعت پتروشیمی در این مراسم ضمن اعلام حمایت و رضایت از تلاشها و اقدامات کنسرسیوم بیمه گر داخلی با محوریت بیمه ایران خواستار توسعه پوشش‌های بیمه ای در همه بخشهای صنعت پتروشیمی شدند.

    16 تیرماه سال گذشته پتروشیمی بوعلی سینا - واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در استان خوزستان - دچار آتش‌سوزی شد. صبح روز پنج‌شنبه 17 تیر 1395، ساعاتی بعد از مهار آتش‌سوزی در یکی از برج‌های مجتمع بوعلی سینا، یکی دیگر از مخازن این مجتمع به علت نشت نفت و حرارت شدید باقی‌مانده در محل آتش‌سوزی قبلی آتش گرفت. مأموران آتش‌نشانی سرانجام توانستند پس از 3 روز تلاش بی وقفه آتش را به طور کامل مهار کنند.

    مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا یکی از واحدهای تولیدکننده مواد آروماتیک است که مالک سهام آن شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.

    به محض اعلام خسارت از سوی بیمه گزار، کارشناسان خسارت پس از مهار کامل آتش سوزی در روز جمعه  18 تیر 1395 ضمن حضور در محل حادثه از مواضع آسیب دیده بازدید و با توجه به اهمیت موضوع از بیمه مرکزی درخصوص استفاده از ارزیابان خسارت بین المللی، مجوز لازم را دریافت کردند و مبلغ نهایی خسارت قابل پرداخت 94 میلیون یورو، پس از طی مراحل قانونی و براساس مصوبه یکم اسفند 1395 هیات مدیره بیمه ایران مبلغ خسارت در کمترین زمان ممکن در وجه بیمه گذار پرداخت شد.

    گفتنی است امور بیمه شرکت‌های پتروشیمی با راهبری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و در قالب کنسرسیوم بیمه گران داخلی شامل بیمه ایران باسهم 55.7 درصد و شرکت های بیمه آسیا، البرز، دانا، کارافرین، ملت، پارسیان، سامان، ایران معین، میهن و دی جمعا 44.3 درصد انجام می‌شود.

    در حال حاضر 19 شرکت پتروشیمی تحت پو شش بیمه هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی