عصر بازار

شرکت های دانش بنیان با حمایت ویژه از پرداخت مالیات معاف هستند

عصر اعتبار- معاون وزیر کشاورزی گفت: شرکت های دانش بنیان با حمایت و برخورداری از امکانات ویژه از پرداخت مالیات معافیت دارند.

شرکت های دانش بنیان با حمایت ویژه از پرداخت مالیات معاف هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسکندر زند روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نخستین شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی کشور در محلات، افزود: تحقیقات کشاورزی در بخش دولتی توسعه نمی یابد و ورود بخش خصوصی به بخش تحقیقات رویکرد سال جاری است که در این راستا نیز برنامه ریزی گسترده ای شده است.
    وی ادامه داد: در شرایطی که امور تحقیقاتی برای بخش خصوصی توجیه دارد، نباید در بخش دولتی پیگیری شود و تنها تحقیقاتی باید در بخش دولتی حمایت شوند که انجام آن ها در بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:برنامه هایی برای واگذاری تحقیقات به بخش خصوصی و حمایت از آن در نظر گرفته شده است که یکی از آن هاراه اندازی شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات است.
    زند ادامه داد: واگذاری تحقیقات به شرکت دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه دولت تدبیر و امید است و برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و در گام اول، از موسسه تحقیقاتی تا زمان توانمند شدن شرکت حمایت می شود.
    وی با بیان اینکه آفت شرکت های دانش بنیان دولتی شدن آن هاست، افزود: محصولات تولیدی این شرکت ها باید تجاری سازی و قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی شوند.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: شهرستان محلات ظرفیت های متنوع و گسترده ای دارد و زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان و ایجاد مراکز رشد در این شهرستان وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.
    زند گفت: سال آینده صدمین سال راه اندازی تاسیسات تحقیقاتی در زمینه آبزیان و شیلات در کشور است، گفت: این تاسیسات قدیمی ترین بخش تحقیقاتی کشور است.
    وی با بیان اینکه برای پنج سال آینده برنامه ریزی هدفمندی در بخش تولید آبزیان و شیلات از جمله ماهیان زینتی شده است، بیان کرد: در دنیا سالانه یک و نیم میلیارد قطعه ماهی زینتی تولید می شود که از این میزان سهم ایران 210 میلیون قطعه و سهم استان مرکزی 13 و نیم میلیون قطعه است.
    زند با اشاره به تولید سالانه 11 میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان محلات، عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئولان استان افزایش 10 میلیون قطعه ای تولید ماهیان زینتی در شهرستان محلات را برای آینده هدفگذاری کرده اند، می توان گفت این شهرستان در بخش ماهیان زینتی نقش پررنگی دارد.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یک مرکز مربوط به مرکز تحقیقات گل و گیاه محلات است که به پژوهشکده ارتقا یافت و اقدام بزرگی بود و مرکز تحقیقات گل و گیاه محلات قطب تحقیقات کشور است، در کل ایران یک پژوهشکده گل و گیاه وجود دارد که مربوط به محلات است و بقیه زیرمجموعه هستند.
    زند ادامه داد: 210 میلیون قطعه ماهی زینتی سالانه در کشور تولید می شود که از این میزان 13 و نیم میلیون قطعه سهم استان مرکزی است.
    رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در این آیین گفت: شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات نخستین شرکت دانش بنیان در بخش ماهیان زینتی است که باید به مدت 2 سال مورد حمایت قرار بگیرد تا توانمندی هدفگذاری شده برای این شرکت محقق شود.
    محمد پور کاظمی افزود: پژوهشکده پشتوانه شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات است و به همین دلیل برنامه های مختلفی برای حمایت از این شرکت تازه تاسیس در سال جاری در نظر گرفته شده است، که با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان و موسسه تحقیقات شیلاتی کشور اجرایی می شود.
    وی اظهارکرد: از توانمندی سایر شرکت های دانش بنیان بر حسب گونه در بخش ماهیان زینتی حمایت خواهد شد.
    وی ادامه داد: برای بهره گیری شرکت از فن آوری های مربوط به غذای زنده ماهیان زینتی و بهداشت ماهیان حمایت مورد نیاز در نظر گرفته می شود.
    پور کاظمی افزود: راه اندازی این شبکه محلات را به عنوان پایگاه علمی، تولیدی و اقتصادی در بخش ماهیان زینتی معرفی می کند تا به این طریق بیش از پیش ظرفیت های این شهرستان شناخته شود.
    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: در راستای سیاست ها و برنامه های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به منظور چابک سازی و بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های علمی در بخش های دولتی وخصوصی نخستین شرکت تحقیقاتی دانش بنیان در زمینه ماهیان زینتی در شهرستان محلات راه اندازی شد.
    علی بابایی افزود: با راه اندازی این شرکت در شهرستان محلات به تدریج افراد علاقه مند به انجام تحقیقات در خصوص ماهیان زینتی به این سمت هدایت می شوند و در کنار آن دوره ها و کارگاه های مختلف آموزشی با حضور اساتید خارجی نیز به طور اختصاصی در این شهر برگزار می شود.
    وی ادامه داد: محلات با این رویکرد به قطب علمی تولید ماهیان زینتی کشور تبدیل می شود و تحقیقات و پژوهش‌های علمی درباره ماهیان زینتی به جای ماندگاری در کتابخانه‌ها اجرایی و تجاری می‌شوند.
    وی اظهار کرد: در این شرکت دانش بنیان امکاناتی برای شرکت‌هایی که کار علمی و تحقیقاتی انجام می‌دهند، فراهم شده تا تحقیقات علمی خود را تجاری‌سازی کنند.
    بابایی ادامه داد: این مرکز به تقویت تولید و پرورش ماهیان زینتی کمک موثری می کند و می تواند این بخش را در استان و کشور بیش از پیش رونق ببخشد و زمینه تولید و اشتغال را فراهم کند.
    بابایی با اشاره به مراکز تحقیقاتی مختلف جهاد کشاورزی در استان مرکزی، بیان کرد: این مراکز در اقتصادی کردن بخش کشاورزی نقش کلیدی دارند و به توسعه هدفمند مجموعه تولیدات کشاورزی کمک می کنند.
    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، گفت: استان مرکزی در بخش پرورش و تولید ماهیان زینتی در جایگاه چهارم کشور قرار دارد و پارسال 2 میلیون و 400 هزار دلار ماهی زینتی از استان مرکزی به کشورهای مختلف از جمله امارات و افغانستان صادر شد.
    وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور ی به استان مرکزی 60 میلیارد ریال راه اندازی این شهرک در نظر گرفته شده که تاکنون تخصیص داده نشده است.
    بابایی تاکید کرد: این شهرک در صورت راه اندازی، دومین شهرک ماهیان زینتی در کشور خواهد بود و افزوده شدن 10 میلیون قطعه ماهی زینتی به ظرفیت استان برای این شهرک پیش بینی شده است که این موضوع به تقویت صادرات غیر نفتی کمک می کند.
    شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید ماهیان زینتی، گل و گیاهان زینتی و سنگ نمای کشور محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی