عصر بازار

حسین زاده اعلام کرد:

کارایی، اثربخشی و انضباط مالی، نتیجه اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در بانک ملی ایران

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد از سال گذشته در این بانک اجرایی شده است.

کارایی، اثربخشی و انضباط مالی، نتیجه اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در بانک ملی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، دکتر محمدرضا حسین زاده امروز در «هشتمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی» که با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور و جمعی از کارشناسان و محققان حوزه برنامه و بودجه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: از دو سال پیش مقدمات عملیاتی شدن این اقدام در بانک ملی ایران فراهم شد و در سال گذشته یک منطقه از تهران، شاهد اجرایی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بود.
    رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به این که این بانک 3500 شعبه و 40 هزار کارمند دارد، اظهار کرد: بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در چنین سازمان بزرگی می توان آثار بسیار مشهود و قابل توجهی داشته باشد.
    حسین زاده با تاکید بر این که بزرگترین اثر عملیاتی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، افزایش کارایی، اثربخشی و انضباط مالی است، ادامه داد: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، هیات محترم دولت و برنامه های بالادستی است، عملیاتی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد می باشد.
    مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که دست کم در سه بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به طور مشخص به موضوع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره شده است، گفت: کنترل و نظارت بر اموال عمومی، بالابردن کیفیت در مدیریت دستگاه و نیز انتخاب بهترین مورد در میان همه انتخاب ها، دستاورد بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.
    حسین زاده ادامه داد: طبیعی است که دستگاه ها به هزینه کردن زیاد علاقه مند باشند، در حالی که بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، جلوی مصرف بی رویه منابع را می گیرد. در واقع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به جای این که به گذشته نگاه کند، نتیجه گراست.
    رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی با اشاره به آثار عملیاتی شدن این روند در بانک ملی ایران گفت: تا پیش از این، چینش کارکنان در شعب به شیوه سنتی بود، اما اکنون روسای شعب از کارکنان به بهترین وجه استفاده می کنند، چرا که قیمت تمام شده خدمات در همه شعب بانک حساب شده است.
    وی با تاکید بر این که در حال حاضر روسای شعب بانک ملی ایران با محاسبه هزینه و فایده خدمات، شعبه را اداره می کنند، افزود: این انضباط مالی حاکم شده در بانک، باعث شده اداره امور از شیوه سنتی خارج شده و مبتنی بر شیوه های نوین باشد.
    به گفته حسین زاده، یک هزار و 407 فعالیت با 136 فرایند در بانک ملی ایران احصا شده و بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد بر اساس سه محور استاندارد سازی و مدیریت مستندات، قیمت تمام شده و ارزیابی عملکرد، پیاده سازی شده است.
    رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و افزایش دانش کارکنان و مدیران سازمان ها نسبت به امتیازات بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، ادامه داد: اکنون شعب بانک ملی ایران در استان های تهران، مازندران و اصفهان، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را تجربه می کنند.
    وی شفاف سازی، جلوگیری از وقوع فساد و بیشینه شدن درآمد با در نظر گرفتن هزینه منطقی مبتنی بر عملکرد را از جمله دستاوردهای بودجه ریزی عملیاتی اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو