عصر بازار

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی:

نقش پراهمیت بانک صنعت و معدن در رونق تولید و صنعت کشور

عصر اعتبار- حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی ونظارت براصل۴۴ قانون اساسی درخصوص اقدامات بانک صنعت و معدن در جهت رونق تولید در کشور گفت: بانک صنعت و معدن به دلیل نقش پراهمیتی که در رونق تولید و صنعت کشور دارد به عنوان یک بانک توسعه ای – تخصصی ماموریت خود را به بهترین شکل به انجام می رساند.

نقش پراهمیت بانک صنعت و معدن در رونق تولید و صنعت کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» , حمیدرضا فولادگر افزود: این بانک توانست مانند سال های گذشته با حرکت در راستای سیاست های مجلس شورای اسلامی ، دولت و قوانین جاری تاثیر چشمگیری در توسعه صنعتی کشور داشته باشد.
    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر انتظار داریم که فعالیت های بانک صنعت و معدن در این عرصه پر رنگ تر شود باید برای افزایش سرمایه و ایجاد سهولت بیشتر در قوانین و مقررات ، حمایت های لازم را از این بانک انجام دهیم.
    رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 خاطرنشان کرد: در عین حال که یک بانک توسعه ای نظیر بانک صنعت ومعدن باید مقررات خود را داشته و فعالیت هایش را در چارچوب قانون پیش ببرد لازم است دولت و مجلس نیز در مصوبه های خود حمایت های لازم را در راستای تامین مالی واعطای اعتبارات به طرح های تولیدی ، از آن به انجام برسانند.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در حال حاضر برای افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن در مصوبه های قانون رفع موانع تولید و قوانین بودجه ای امتیازاتی را قائل شده ایم که البته کافی نیست و برای حمایت از تولید باید منابع بیشتری را در اختیار این بانک قرار داد.
    فولادگر تصریح کرد: یکی از شاخه های مهم اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی در عرصه صنعت و معدن است و تولید داخلی برای تامین مالی به حمایت های سیستم بانکی نیاز دارد. کلیدی ترین نقش بانک صنعت و معدن در همین راستا تعریف می شود چراکه با اعطای هر چه بهتر تسهیلات ، تولید و صنعت کشور سریع تر در مسیر رونق قرار می گیرد.
    رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی در پایان گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه ای تخصصی است که در راستای توسعه حوزه صنعت و معدن توانسته جایگاه خود را به خوبی تثبیت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی