عصر بازار

مرحله سوم پرداخت خسارات پلنگ توسط بیمه "ما" صورت پذیرفت

عصر اعتبار- خسارت پلنگ به احشام در ۱۶ استان، همچنین خسارت سه مورد حمله پلنگ به دامداران و روستاییان و تلفات سه قلاده پلنگ در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرعامل بیمه "ما"، پرداخت شد.

مرحله سوم پرداخت خسارات پلنگ توسط بیمه "ما" صورت پذیرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با ابراز خرسندی از اقدام بیمه "ما" برای حفاظت از یک گونه ارزشمند حیات وحش کشور، گفت: اصل 50 قانون اساسی کشور، حفظ محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند زیرا یک سازمان و دستگاه به تنهایی قادر به حفظ محیط زیست نیست.

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پرداخت نیم میلیارد تومان خسارت مستقیم پلنگ به احشام و دامداران و روستاییان توسط بیمه "ما" در سال 95 نوعی حمایت ارزنده از گونه مهم پلنگ است.

    وی همچنین خواستار ثبت اقدام بیمه "ما" در پرداخت خسارات پلنگ به احشام و روستاییان توسط صندوق ملی محیط زیست و دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید به عنوان تجربه ای موفق و ارائه آن به سازمان ملل برای الگوسازی در سطحی وسیع تر شد.

    مجابی با بیان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی از جمله مباحثی است که در سطح جهان مورد توجه، احترام و نیاز تمامی ملل است، خاطر نشان کرد: اهمیت مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه محیط زیست بسیار بیشتر است چرا که محیط زیست موضوعی فرامرزی است و به طور نمونه در بحث گرمایش زمین، بر اثر آب شدن یخ های قطبی سواحلی زیر آب می روند که فاصله بسیاری با کشورهای اصلی تولید کننده گازهای گلخانه ای دارند یا در ایران درصد زیادی از طوفان های گرد و غباری از کانون های برون مرزی شکل می گیرد.

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به اینکه در سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه کشور قرار داریم، همچنین نظر به آنکه ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری منجر به برطرف شدن خلاء میان حقوق اساسی و برنامه های میان مدت و سنواتی شد، مسیر حفظ محیط زیست هموارتر شده است و باید از این فرصت ها برای حفظ و بهبود محیط زیست کشور بهره گیریم.

    این مقام مسئول از موارد موکد سیاست های کلی محیط زیست را استفاده از مشارکت در حوزه های مختلف، بهره مندی از فریضه امر به معروف و توجه به عناصر حیاتی آب، خاک، هوا و تنوع زیستی برشمرد و افزود: در برنامه ششم توسعه هم که اهداف کمی و کیفی مورد توجه قرار گرفته، محیط زیست به طور مشخص به عنوان موضوعی خاص دیده شده است.

    مجابی با اشاره به صحبت های مدیرعامل بیمه "ما" مبنی بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت ها برای بهبود محیط زیست کشور، اظهار کرد: مسائل مختلف محیط زیست کشور را آزار می دهد که از آن جمله می توان به بحران حوزه آب اشاره کرد که همچنان از الگوی صحیحی در تولید و توزیع و مصرف برخوردار نیست. همچنین آلودگی هوا، گرد و غبار، آلودگی خاک ناشی از پسماند از دیگر چالش های حوزه های محیط زیست است.

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فکر می کنم بیمه "ما" علاوه بر ورود روی گونه ارزشمند پلنگ در حوزه تنوع زیستی، می تواند در سایر حوزه ها نیز ورودی موفقیت آمیز داشته باشد و به محیط زیست کشور کمک کند که از آن جمله می توان به بیمه مسئولیت برای پسماندها در حوزه های صنعتی اشاره کرد.

    وی افزود: در حال حاضر جرایم متعددی برای این حوزه وضع شده تا فعالان حوزه صنعتی علاوه بر اقدام اصلاحی نسبت به رفع مشکلات کنونی نیز اقدام کنند .

    این مقام مسئول اشاره ای هم به رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه هوای پاک داشت و گفت: به زودی شاهد ابلاغ قانون هوای پاک خواهیم بود و از این رو یکی دیگر از حوزه هایی که صنعت بیمه می تواند به آن ورود کند، زیرمجموعه های مرتبط با هوای پاک است.

    مجابی ضمن یادآوری اهمیت حضور بیمه "ما" در یک فعالیت مهم محیط زیستی، خاطرنشان کرد: این اقدام خوب و ارزشمند قابلیت ارائه در جلسات مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت امور اقتصادی و دارایی را نیز دارد.

    بنابراین گزارش، مجید صفدری مدیرعامل بیمه "ما" نیز ضمن تاکید بر پایبندی این مجموعه اقتصادی به تعهد حمایت از محیط زیست کشور، گفت: علاوه بر حمایت از گونه ارزشمند پلنگ، برای گسترش همکاری ها در حفظ محیط زیست در سایر حوزه ها نیز اعلام آمادگی می کنیم.

    صفدری با بیان اینکه سرلوحه فعالیت های بیمه "ما" عمل به مسئولیت اجتماعی است، اظهار کرد: با توجه به اعتقاد قلبی به مسئولیت مدنی و اجتماعی، همچنین اهمیت حفظ محیط زیست، برنامه ریزی "بیمه ما" برای انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست صورت پذیرفت.

    مدیرعامل بیمه "ما" تلاش برای حفظ محیط زیست خزر و سواحل کشور به ویژه مدیریت پسماند و فاضلاب در این نقاط را از جمله حوزه های مورد علاقه بیمه "ما" برای گسترش همکاری ها اعلام کرد و افزود: حفاظت از سایر گونه های ارزشمند حیات وحش کشور در کنار تلاش برای حفظ پلنگ نیز می تواند از جمله زمینه های مشترک همکاری باشد.

    وی خاطرنشان کرد: بیمه "ما" به عنوان یک سازمان اقتصادی قوی با جلب حمایت هیات مدیره مصمم است تا به جای هزینه کرد برای تبلیغات، به صورت اجرایی و عملیاتی برای حفظ محیط زیست کشور در راستای مسئولیت اجتماعی گام بردارد.

    صفدری اشاره ای هم به صحبت های خود با مدیران عامل 30 بیمه کشور در سندیکاری بیمه گران و تشویق حضور قدرتمند صنعت بیمه برای حمایت از محیط زیست کشور داشت.

    همچنین، علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه سومین مرحله پرداخت خسارات احشام و روستاییان مربوط به پرداخت خسارات 193 پرونده در 16 استان، همچنین خسارات سه مورد حمله پلنگ به دامداران و روستاییان و تلفات سه قلاده پلنگ است، گفت: خسارات تلفات سه قلاده پلنگ به منظور انجام اقداماتی همچون حفظ و ایمن سازی زیستگاه این گونه ارزشمند به صندوق ملی محیط زیست واریز می شود.

    تیموری ادامه داد: پرداخت خسارات 3 فرد حقیقی آسیب دیده از حمله پلنگ در استان های فارس، گستان و خراسان رضوی بر اساس اسناد و پرونده پزشکی ارائه شده صورت می گیرد.

    وی تاکید کرد: بیمه "ما" نسبت به پرداخت خسارات تمامی پرونده های تکمیلی بر اساس شیوه نامه ارسالی بدون اتلاف زمان اقدام کرده است.

    در ادامه، هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اقدام بیمه "ما" در پرداخت خسارات پلنگ را اقدامی در راستای آگاه سازی عمومی دانست و افزود: این اقدام تنها یک اقدام اقتصادی و رفع و دریافت خسارات نیست بلکه در حقیقت گامی برای افزایش هوشیاری مردم از طریق افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی است.

    وی ادامه داد: افزایش مسئولیت مدنی تنها از طریق افزایش آگاهی ها صورت می پذیرد و از این رو اقدام بیمه "ما" ، اقدامی هوشمندانه و قابل تقدیر است که باید با تبلیغ آن، زمینه لازم برای توسعه این الگو را فراهم کنیم.

    گفتنی است، در این جلسه، مجوز نگهداری یک قلاده پلنگ تاکسیدرمی شده استان مازندران نیز به پاس تلاش برای حفظ گونه ارزشمند پلنگ از سوی سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست به مجید صفدری مدیرعامل بیمه "ما" تقدیم شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی