عصر بازار

تحقق ۲۶درصدی سود پیش‌بینی‌شده سال۹۶ بیمه‌کوثر

عصر اعتبار- ۲۶درصد سود پیش‌بینی شده سال۹۶ بیمه‌کوثر براساس برنامه‌های تعیین شده شرکت، در سه‌ماهه اول سال‌جاری تحقق یافت.

تحقق ۲۶درصدی سود پیش‌بینی‌شده سال۹۶ بیمه‌کوثر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار», شرکت برای سال مالی منتهی به 29اسفندماه سال96 به‌ازای هر سهم232ریال سود پیش‌بینی کرده بود که براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده در سه‌ماهه ابتدای سال، 59ریال معادل 26درصد تحقق یافت.

    وی درباره عملکرد سه‌ماهه ابتدای سال مالی96 گفت: براساس صورت‌های مالی، حق‌بیمه تولیدی شرکت نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 11درصد افزایش یافته است و از مبلغ دوهزارو463میلیارد ریال در سال95 به مبلغ دوهزارو744میلیارد ریال در سال96 رسیده است.

    امیر کرمی افزود: این افزایش در حالی است که حق‌بیمه تولیدی در رشته اتومبیل نسبت‌به مدت مشابه سال مالی قبل 43درصد کاهش یافته و سهم 68درصدی آن از حق‌بیمه تولیدی در سه‌ماهه نخست سال95 به 33درصد در سه‌ماهه ابتدای سال96 کاهش یافته است و در رشته‌های با سوداوری مناسب ازجمله آتش‌سوزی، مسئولیت، مهندسی و عمروسرمایه‌گذاری افزایش قابل توجه‌ای داشته است.

    وی با بیان اینکه درامد سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سه‌ماهه نخست سال96 مبلغ 153میلیارد ریال است که نسبت‌به مدت مشابه سال قبل افزایش 33درصدی داشته است، تصریح‌کرد: عملکرد شرکت در سه‌ماهه ابتدای امسال به‌گونه‌ای بوده است که سود ناخالص فعالیت بیمه‌ای (قبل از درامد سرمایه‌گذاری‌ها) نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 53درصد افزایش داشته است.

    مدیر امور مالی بیمه‌کوثر یاداورشد: خسارت پرداختی شرکت در این دوره نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 18درصد افزایش داشته است و از مبلغ هزارو138میلیارد  ریال در سال95 به مبلغ هزارو344 میلیارد ریال در سال96 افزایش یافته که این امر ناشی از پرداخت خسارت زیان‌دیدگان در اسرع وقت و تسویه خسارت‌های معوق شرکت در پایان سال96 است.

    امیر کرمی برنامه‌ریزی برای تحقق ترکیب مناسب پرتفو و کاهش حق‌بیمه تولیدی در رشته‌هایی با ریسک صدور بالا را ازجمله عوامل سود محقق شده برشمرد و گفت: امید است با افزایش حق‌بیمه تولیدی در رشته‌های غیر اتومبیل و حفظ ترکیب پرتفوی شرکت  براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده و همچنین بهره‌مندی از مدیریت ریسک، افزایش توانگری مالی شرکت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مناسب اقتصادی از محل منابع حاصل از افزایش سرمایه ثبت شده بسترهای افزایش سود سهام‌داران فراهم شود.

    وی خاطرنشان‌کرد: عملکرد شرکت در سه‌ماهه ابتدای امسال نسبت‌به سال قبل بهبود قابل توجهی داشته و با فروش هدفمند در رشته‌های سوداور و با ریسک صدور کم، پیش‌بینی‌های شرکت در حال تحقق است و با افزایش توانگری مالی شرکت و امکان انعقاد قراردادهای جدید در بازارهای سوداور و انجام سرمایه‌گذار‌ی‌های مناسب و همچنین با انجام بررسی‌های مستمر بر عملکرد شرکت تحقق سود 232ریالی دور از دسترس نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو