عصر بازار

تقوی نژاد:

اجرای سیاست مودی مداری در سازمان مالیاتی

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد اعتماد آفرینی، مودی مداری و عدالت را در راس برنامه‌های سازمان مالیاتی عنوان کرد.

اجرای سیاست مودی مداری در سازمان مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدکامل تقوی نژاد اظهارداشت: حقوق شهروندی از بدو پیدایش بشر، در کانون توجه بوده و انسان همواره درصدد تحقق این حقوق است و البته این موضوع وظیفه حکومت است که حقوق شهروندی را در جامعه به نحو مطلوبی برقرار سازد.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مودی مداری یک اصل کلیدی در نظام مالیاتی است، افزود: اعتماد آفرینی، مودی مداری و عدالت در اولویت برنامه های سازمان امور مالیاتی است.

    وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور نیز در طی چند سال اخیر همواره به حقوق مردم توجه داشته، گفت: اعتمادآفرینی، مودی مداری و عدالت در وصول مالیات، به عنوان شاخصه های اصلی حقوق شهروندان همواره از سیاست‏ های اصلی این سازمان محسوب می‏ شود.

    تقوی نژاد به ارتباط تنگاتنگ نظام مالیاتی با مردم اشاره کرد و بیان داشت: مالیات هم حق بیت‌المال و هم حق مردم است و ما حق نداریم در امر وصول مالیات مرتکب بی عدالتی و قصور و کم کاری شویم.

    معاون وزیر اقتصاد بابیان اینکه مالیات هم یک مقوله اقتصادی و هم یک مقوله اجتماعی است، تصریح کرد: مالیات با زندگی و معاش مردم در ارتباط است و هنر ما این است که بتوانیم اعتماد مردم را به نظام مالیاتی جلب کنیم و در قبال مالیاتی که اخذ می‌کنیم، همه مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند.

    وی با تأکید بر اینکه جدیت ما در کار بر اعتماد مردم به نظام مالیاتی موثر است، عنوان داشت: مودی مداری، یک اصل کلیدی در نظام مالیاتی است و کارکنان سازمان هموراه تلاش می کنند در کمال احترام و با رعایت قوانین با مودیان رفتارکنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

    رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهارداشت: مالیات نقش مهمی در تأمین هزینه‌های مربوط به امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و دیگر هزینه‌های اجتماعی دارد و در همین زمینه نظام مالیاتی مبالغ قابل توجهی به‌ حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل عوارض ارزش‌ افزوده واریز کرده است.

    وی اظهارداشت: همچنین یک درصد از سهم مالیات بر ارزش‌ افزوده نیز مطابق قانون به بخش سلامت اختصاص می‌یابد و اینها در حالی است که مردم حق‌ دارند بدانند که مالیاتی که پرداخت می‌کنند در چه محل‌هایی هزینه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو