عصر بازار

درآمد ۱۰ میلیارد دلاری فیس بوک از تبلیغات

عصر اعتبار- با انتشار گزارش مالی شرکت فیس بوک، می توان دریافت که این شبکه اجتماعی از تبلیغات در پلتفرم خود بیش از ۱۰ میلیارد دلار کسب کرده است.

درآمد ۱۰ میلیارد دلاری فیس بوک از تبلیغات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،شرکت فیس بوک از درآمدهای خود از تبلیغات در این شبکه اجتماعی گزارشی منتشر کرده است. این گزارش حاکی از آن است که درآمدی که فیس بوک از تبلیغات از طریق نمایش در پلتفرم خود داشته است، از 10 میلیارد دلار نیز گذشته است.

    گزارش مالی فیس بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، نشان از این دارد که درآمدی که فیس بوک از تبلیغات کسب کرده است ظرف سه ماهه سوم سال جاری میلادی 2017، 49 درصد افزایش پیدا کرده است و به بیش از 10.14 میلیارد دلار رسیده است. این رقم حتی از پیش بینی های تحلیلگران وال استریت هم بیشتر شده است چرا که آنها درآمد فیس بوک در تابستان سال جاری میلادی را 9.71 میلیارد دلار برآورد کرده بودند.

    همچنین میزان سوددهی این شبکه اجتماعی محبوب 79 درصد رشد و افزایش داشته است. فیس بوک در این گزارش مالی اعلام کرده است که 88 درصد از این درآمد کسب شده، توسط گجت های گوشی همراه انجام گرفته است.

    یکی از استراتژی های مثبت و تاثیرگذار فیس بوک در کسب درآمد از تبلیغات و آگهی‌ها این بود که این شبکه اجتماعی درسه ماهه سوم سالجاری میلادی علاوه بر نمایش تبلیغ در صفحه اصلی کاربران ( newsfeed)، برای نخستین بار امکان پخش تبلیغات ویدیویی را نیز ممکن کرده بود. این استراتژی به فیس بوک کمک کرد تا بتواند درآمد بیشتری کسب کرده و در مسائل مالی به موفقیت بیشتری دست یابد.

    در این گزارش همچنین عنوان شده است که بالغ بر 70 درصد از کاربرانی که تبلیغات ویدیویی را مشاهده کرده اند، 15 ثانیه ابتدایی ویدیوها را که شامل تبلیغات است را نیز دیده اند. این در حالیست که هزینه تبلیغات در فیس بوک نیز به بیش از 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

    فیس گزارش کرده است که میزان درآمدش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3.3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    همچنین تعداد کاربران این شبکه اجتماعی بالغ بر 2.07 میلیارد  دلار اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 16 درصد رشد پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی