عصر بازار

آخرین وضعیت پرداخت خسارت حادثه قطار هفت خوان

عصر اعتبار- در خصوص درج مطالبی در سایت ها و خبرگزاری ها با موضوع ابهام در پرداخت خسارت متوفیان و مصدومین حادثه قطار محور سمنان–دامغان (ایستگاه هفت خوان) بیمه پارسیان اقدام به انتشار مصاحبه ای با آقای محسن فتحی مدیر بیمه های مسئولیت بیمه پارسیان جهت روشن شدن کامل موضوع نموده است.

آخرین وضعیت پرداخت خسارت حادثه قطار هفت خوان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این مصاحبه پاسخ جامع به ابهامات مطرح شده با مستندات ارایه گردیده است که مشروح آن در زیر تقدیم می گردد:
    اقدامات اولیه بیمه پارسیان در خصوص این حادثه چه بود؟
    ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد درگذشتگان حادثه قطار هفت خوان و ابراز همدردی مجدد با خانواده های جانباختگان و آرزوی سلامتی کامل برای مصدومین این حادثه همانگونه که مستحضر هستید در این خصوص بلافاصله پس از وقوع حادثه اطلاعیه ای از سوی بیمه پارسیان و متعاقباً از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر و در خصوص تشکیل پرونده زیان دیدگان آن اعلام آمادگی گردید.
    علی رغم اینکه رای دادگاه صادر نشده بود و مقصرین حادثه توسط مرجع قضایی تعیین و اعلام نشده بود شرکت بیمه پارسیان ضمن اطلاع رسانی به کلیه شعب و تشکیل کارگروه اختصاصی جهت رسیدگی به پرونده زیان دیدگان این حادثه بدون هیچگونه تشریفات اداری خسارت آن دسته از مصدومین و متوفیان که مدارک آنان جهت پرداخت تکمیل شده است را در سریعترین زمان ممکن پرداخت نمود.
    در ادامه پس از تشکیل پرونده ها و پرداخت برخی خسارت ها چه اقدامات تکمیلی انجام گرفت؟
      در این راستا به جهت شفافیت موضوع در ابتدای هر ماه نسبت به ارایه گزارش به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن با ذکر جزییات اقدام شده و در این میان می توان به آخرین گزارش ارسالی مورخ 96/09/04 و تشریح آن با جزییات اشاره نمود.
    در این حادثه توسط بیمه پارسیان 41 پرونده فوت تشکیل و خسارت آنان به صورت کامل در وجه وراث قانونی پرداخت شده است و همچنین 5 فقره پرونده مربوط به مصدومین نیز تکمیل و در وجه آنان پرداخت شده است.
    در خصوص ادعای عدم پرداخت برخی خسارت ها چه توضیحاتی دارید؟
    عدم پرداخت خسارت های سایر زیاندیدگان مربوط به افرادی می باشد که علی رغم اطلاع رسانی های گوناگون هیچگونه مراجعه ای از سوی ذینفعان آنان صورت نگرفته و یا اقدامی جهت تکمیل مدارک مورد نیاز ننموده اند.
    علت دریافت رضایتنامه از ذینفعان چیست؟
      اخذ رضایت از زیاندیده یا وراث جهت پرداخت خسارت با توجه به اینکه در این موارد مبلغ خسارت زیان دیدگان و یا وراث از سوی بیمه پارسیان به صورت مستقیم و بدون تشریفات قضایی لازم مستقیما به حساب ایشان واریز می گردد دریافت رضایتنامه امری اجتناب ناپذیر است و این اخذ رضایت به منزله کم و کاستی در مبالغ پرداختی به ایشان به هیچ وجه تلقی نمی گردد.
    در پایان ذکر این نکته را لازم می دانم که مستندات کامل از موارد ذکر شده، از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هم شرکت راه آهن قابل استعلام می باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو