عصر بازار

رییس اتاق مشترک ایران و روسیه هشدار داد؛

افت تا ۲.۵ درصدی پول بازرگانان ایرانی در تبادلات بانکی

عصر اعتبار- رییس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و روسیه گفت: امروز بازرگانان ایرانی ۲ تا ۲.۵ درصد پول خود را در تبادلات بانکی از دست می دهند.

افت تا ۲.۵ درصدی پول بازرگانان ایرانی در تبادلات بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هفتم آذرماه رییس جمهوری در گزارش عملکرد یکصد روزه دولت دوازدهم گفت: مشکلات بانک ها فقط مربوط به برجام نیست؛ مبارزه با پولشویی و تروریسم نیز هست؛ بنابراین شفاف سازی کار بانک ها، هدف ماست.
    «حسن روحانی» نوزدهم آذرماه نیز هنگام حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای تقدیم لایحه پیشنهادی بودجه سال 1397 تصریح کرد: تا زمانی که امور بانکی ما اصلاح نشود، اقتصاد کشور درست نمی شود.
    در همین پیوند، «اسدالله عسگراولادی» عصر سه شنبه در هفتاد و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: تک نرخی کردن ارز تاکنون از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار نگرفته است و بانک مرکزی از اینکه نرخ واقعی ریال در برابر روبل روسیه را اعلام کند عاجز است.
    عسگراولادی ادامه داد: پول ایران و روسیه متزلزل است و به همین دلیل بازرگان تکلیف خود را نمی داند.
    وی تاکید کرد در 40 سال گذشته یک فضای بی اعتمادی بین ایران و روسیه وجود داشته است و افزود: روسیه به بازرگان ایرانی روادید بلندمدت و یک ساله نمی دهد.

    ** پنج خط پروازی روزانه؛ دلیل سبقت بازرگانان ترکیه از همتایان ایرانی
    رییس اتاق ایران و روسیه نقص در حمل و نقل هوایی را از دیگر مشکلات فراروی بازرگانان کشور برشمرد و یادآور شد: پارسال خط هوایی تابان به مسکو راه افتاد اما به دلیل صرفه کم اقتصادی پس از مدت 6 ماه جمع آوری شد.
    به گفته وی، امروز بازرگانان ایرانی باید در فرودگاه مسکو 15 ساعت معطل بمانند تا به آستاراخان یا یکی از شهرهای جنوبی روسیه پرواز کنند؛ جایی که بازرگانان ایرانی بیشتر تعامل تجاری دارند.
    عسگراولادی عامل جلو بودن بازرگانان ترکیه ای از ایرانیان را وجود روزانه پنج پرواز از آنکارا و استانبول به جنوب روسیه عنوان کرد.
    این فعال اقتصادی بیان داشت: در گذشته بجز سال 1391 که 500 میلیون دلار صادرات به روسیه داشتیم، همه ساله صادرات ایران تا 400 میلیون دلار می رسید؛ در حالی که واردات 6 تا هفت برابر این حجم بود.
    وی خواستار آن شد که کمیسیون مشترک اقتصادی بازرگانان 2کشور راه‌اندازی شود تا مشکلات موجود بروشنی بیان شود.
    هفتاد و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی عصر سه شنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
    در این نشست وزیر اموراقتصادی و دارایی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رییس کنفدراسیون صادرات ایران، مدیرکل سیاست های ارزی بانک مرکزی و شماری از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق ایران حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو