عصر بازار

رئیس سرمایه گذاری خارج از کشور بانک توسعه صادرات خبر داد؛

تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق

عصر اعتبار- رئیس اداره خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری خارج از کشور بانک توسعه صادرات گفت:به دلیل تداوم مشکلات پیمانکاران ایرانی در عراق هیات دولت طی مصوباتی دوره بازپرداخت این تسهیلات را در آذرماه ۹۵ برای اولین بار به مدت یکسال و در آبان ماه ۹۶ برای بار دوم به مدت یک سال تمدید کرد.

تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، به نقل از اگزیم نیوز  مجید تفته رئیس اداره خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری خارج از کشور بانک توسعه صادرات بااعلام این مطلب افزود: در سال 94 دولت به منظور حمایت از شرکت‌های ایرانی که در عراق برای دریافت هزینه صورت وضعیت خود از کارفرمای عراقی دچار مشکل شده بودند، مصوبه ای تصویب کرد و طی آن دویست میلیون دلار به پیمانکاران حوزه خدمات فنی و مهندسی در عراق تخصیص داد.

    وی افزود: به دلیل تداوم مشکلات پیمانکاران ایرانی هیات دولت طی مصوبات بعدی دوره بازپرداخت این تسهیلات را در آذرماه 95 برای اولین بار به مدت یکسال و در آبان ماه 96 برای بار دوم به مدت یکسال تمدید کرد. مراحل عملیاتی شدن این مصوبه در صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات در حال نهایی شدن است.
    تفته تشریح کرد: طی این تصمیم، تسهیلات گیرندگان پس از ارائه درخواست خود مبنی بر تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات باید نسبت به بازپرداخت سود ناشی از تمدید (بر اساس محاسبات شعب) به حساب پیمانکاران و صندوق ضمانت صادرات باید به پوشش اصل و سود تسهیلات اقدام نماید.
    وی تعداد شرکت های دریافت کننده این تسهیلاات را حدود 35 شرکت عنوان کرد و گفت: برخی از این شرکتها قبل از حضور در بازار عراق و شروع فعالیت اقدامی برای بیمه قراردادهای خود انجام نداده بودند. به این شرکتها رسما توصیه می‌شود برای ورود به بازارهای جهانی، بیمه قراردادهای خود را جدی بگیرند. شرکتها می توانند با پرداخت حق بیمه به صندوق ضمانت صادرات ریسک حضور در بازارهای پرخطری چون عراق را کاهش دهند.
    رئیس اداره خدمات فنی مهندسی بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: جاده و راه سازی، پالایشگاه، نیروگاه و خدمات فنی و مهندسی حوزه برق از مهمترین حوزه های فعالیت پیمانکاران خدمات فنی و مهندسی ما در عراق است؛ عراق بازاری 700 میلیارد دلاری است که با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و سابقه همکاریهای دوجانبه بسیار، می تواند بازار خوبی برای بسیاری از کالای ایرانی و خدمات مختلف از جمله خدمات فنی و مهندسی باشد.
    به گفته وی در صورتی که تسهیلات گیرنده اعلام کند امکان پرداخت سود مربوط را در حال حاضر نداشته باشد، پس از ارایه درخواست مکتوب به پرداخت سود متعلقه همزمان با تسویه اصل تسهیلات در پایان دوران تمدید، متعهد می‌شود و شعبه مربوطه بانک توسعه صادرات مبالغ یاد شده را به حساب بدهی وی منظور خواهد کرد.
    تفته یادآور شد: تمدید سررسید قرارداد تنها با ارایه الحاقیه ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران بابت پوشش اصل و سود (دوران قرارداد اولیه و دوران تمدید قرارداد) و تمدید سررسید آن تا زمان سررسید جدید تسهیلات تحت عنوان وثیقه امکان پذیر خواهد بود.
    وی اعلام کرد: سررسید تسهیلات مذکور از زمان انعقاد قرارداد اولیه، به مدت دوسال و حداکثر تا تاریخ سررسید جدید سپرده‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابل تمدید است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو