عصر بازار

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

۴۴ هزار زندانی مالی در ۵ سال اخیر آزاد شدند

عصر اعتبار- مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه مددجویان این ستاد بدهی خرد ندارند، گفت: ۴۴ هزار زندانی جرائم غیرعمد طی پنج سال گذشته در سطح کشور آزاد شده اند.

۴۴ هزار زندانی مالی در ۵ سال اخیر آزاد شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سید اسدالله جولایی افزود: برای آزادی این تعداد زندانی با کمک خیّران، مردم، گذشت شاکیان و تلاش کارکنان ستاد دیه کشور، حدود 30 هزار میلیارد ریال کمک شده است.
    وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز 10 هزار و 679 زندانی جرائم غیرعمد در کشور به آغوش خانواده های خود بازگشتند که برای آزادی آنان 9 هزار و 720 میلیارد ریال کمک شد.
    وی بیان کرد: بیش از 37 درصد این رقم شامل سه هزار و 690 میلیارد ریال شامل گذشت شاکیان بود که رقمی بسیار بزرگ به شمار می رود.
    مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به برگزاری سی و یکمین جشن گلریزان کشور در ماه مبارک رمضان امسال ادامه داد: در این جشن رهبر معظم انقلاب چهار میلیارد ریال، دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و رئیس قوه قضائیه نیز 500 میلیون ریال کمک کردند.
    وی از پرداخت 25 میلیارد ریال توسط یکی از خیّران در قالب یک چک به ستاد دیه کشور خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این خیّران در کشور وجود دارند که مبالغ بسیاری را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه می کنند.
    جولایی با اشاره به اینکه امسال 377 جشن گلریزان در نقاط مختلف کشور برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که در قالب این کمک ها سه هزار زندانی جرائم غیرعمد آزاد شوند.
    وی با اشاره به آمار سال گذشته نیز اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته 600 میلیارد ریال کمک جمع آوری و 2 هزار زندانی آزاد شدند.
    وی با بیان اینکه با تلاش ستاد دیه، مردم به راحتی می توانند با گوشی تلفن همراه به این ستاد کمک کنند، بیان کرد: سامانه #7777*780* برای کمک آسان مردم در نظر گرفته شده است.
    در حال حاضر حدود 18 هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور وجود دارد؛ ستاد دیه از سال 1369 در کشور راه اندازی شده و در این مدت بیش از 113 هزار و 600 زندانی جرائم غیرعمد به اهتمام این ستاد آزاد شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی