عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی در دیدار با معاون وزیر خارجه هلند:

مبادلات اقتصادی ایران و هلند بعد از برجام پنج برابر افزایش پیدا کرده است

عصر اعتبار- هیات بلند پایه‌ای از بخش خصوصی کشورمان به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به دعوت رئیس اتاق بازرگانی هلند و وزارت امور خارجه این کشور و با همکاری سفارت کشورمان در لاهه به این کشور اروپایی سفر کردند.

مبادلات اقتصادی ایران و هلند بعد از برجام پنج برابر افزایش پیدا کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، این هیات در طول اقامت خود در هلند ضمن ملاقات با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه هلند، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و رئیس کنفدراسیون کارفرمایان و صنایع هلند، در چندین نشست تجاری و اقتصادی شرکت کرده و با ده‌ها شرکت هلندی راهکارهای تداوم همکاری‌‌‌‌های اقتصادی در زمینه‌‌‌های انرژی‌‌‌های نو، کشاورزی، مدیریت آب و نیز افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

    در ملاقات غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مارتین فان دن برخ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه وضعیت کنونی مناسبات اقتصادی دو کشور و چشم‌‌‌‌انداز این مناسبات مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

    شافعی در این دیدار با تاکید بر اینکه رویکرد بخش خصوصی ایران افزایش همکاری با هلند است، گفت: بعد از برجام مبادلات اقتصادی ایران و هلند پنج برابر افزایش پیدا کرده و این نشاندهنده ظرفیت‌های دوکشور برای توسعه همکاری‌ها است.

    وی ادامه داد: ایران یکی از اقتصادهای بزرگ منطقه است و نمی‌‌‌توان آن را نادیده گرفت. از این‌رو، ضرورت دارد که شرکت‌های اروپائی جایگاه خود را در ایران حفظ کنند.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: جذابیت‌های اقتصادی ایران تنها به یک کشور هشتاد میلیونی خلاصه نمی‌‌‌شود و ایران امن‌‌‌ترین راه دسترسی به اقتصاد سایر کشورهای منطقه است.

    فان دن برخ، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه هلند نیز در این دیدار اظهار داشت: هلند از خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف کرده است و در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال بررسی نحوه همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو