عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد؛

تسریع در اختصاص کامل بودجه بیمه سلامت

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، بر تسریع و اختصاص کامل بودجه بیمه سلامت به منظور پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها در جهت حمایت از شرکت‌های دارویی با توجه به شرایط اقتصادی تاکید کرد.

تسریع در اختصاص کامل بودجه بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، همایون یوسفی بر تسریع و اختصاص کامل بودجه بیمه سلامت به منظور پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها تاکید کرد و افزود: مجلس در بودجه سال 97، رقم مناسبی برای بیمه سلامت در نظر گرفته است و طوری که نسبت به سال‌های گذشته با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

    وی ادامه داد: امیدواریم با مدیریت بیمه سلامت، وزارت بهداشت و نظارتی که مجلس انجام خواهد داد، پرداخت‌ها به موقع انجام شود. این موضوع به خصوص برای داروخانه‌ها بسیار حائز اهمیت است چرا که عدم پرداخت مطالبات داروخانه‌ها شرکت‌های پخش دارو را با مشکل مواجه می‌کند.

    یوسفی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و اعمال تحریم‌ها توجه به شرکت‌های تولید و پخش دارو بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. برای حمایت و تقویت تولید داخل دارو باید منابع کافی در اختیار نظام سلامت و بیمه‌ها قرار گیرد.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تامین داروهای مورد نیاز را یکی از نیازهای استراتژیک کشور دانست و افزود: با تامین ارز مورد نیاز برای واردات دارو و مواد اولیه سعی شده تا اقدامات لازم انجام شود. مجلس و دولت نیز در این راستا همکاری متقابلی داشتند. همچنین جلساتی با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و مسئولین وزارت بهداشت برگزار شده است که یکی از محورهای اصلی این جلسات تامین داروی مورد نیاز بوده است.

    وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع مجلس و دولت اهتمام دارند که داروهای مورد نیاز به خصوص داروهای بیماران خاص و صعب العلاج تامین شود و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی