عصر بازار

سخنگوی قوه قضاییه:

در پرونده موسسات مالی تلاش‌مان برای بازگرداندن وجوه مردم بود

عصر اعتبار- سخنگوی قوه قضاییه گفت: در رسیدگی به پرونده‌های موسسه‌های مالی و اعتباری تلاش کریدم تا بتوانیم سپرده‌ها به مردم بازگردانده شود.

در پرونده موسسات مالی تلاش‌مان برای بازگرداندن وجوه مردم بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در صد و سی‌امین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درخصوص نتیجه رسیدگی به پرونده موسسات مالی گفت: در رسیدگی به پرونده‌های موسسه‌های مالی و اعتباری تلاش کریدم تا بتوانیم سپرده‌ها به مردم بازگردانده شود.

    وی افزود: مدتهاست هر هفته جلساتی تشکیل می‌شود که چگونه مال مردم بازگردانده شود. تا یک میلیارد بدهی در حال پرداخت است و همین میزان هم با کمک دولت و مجلس بوده است.

    سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره حقوق‌های نجومی نیز گفت: کسانی که پول مازاد گرفتند همه برگرداندند و نمی‌دانم هنوز هم خلاف بخشنامه دولت حقوق نجومی پرداخت می‌شود یا خیر.

    وی ادامه داد: برخی از افرادی که حقوق نجومی گرفتند جرم دیگری داشتند و‌ آن جرمها رسیدگی شده اما حکم قطعی صادر نشده است.

    محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که ما در قوانین خود عباراتی داریم که مثلا گفته‌اند رشوه کلان یا عمده یا فراوان ملاک این فراوان و کلان چیست؟ با بیان مثال‌هایی گفت: در قانون شفاف نگفته است که کلان به چه معناست آیا تکرار عمل، خسارت آن یا کمیت مهم است؟

    وی افزود: این موضوع عرفی است و باید دید عرف به چه چیزی می‌گوید کلان و گسترده، بنابراین تعریف روشنی در قانون نداریم. به نظر قاضی یا مراجع ذی‌ربط این تشخیص داده می‌شود.

    سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گاهی مثلا یک داروی کمیاب کشف می‌شود که میزان آن کم است اما ارزش بالایی دارد.

    محسنی اژه‌ای افزود: تعزیرات هم گفته ما به جمع‌بندی صد در صدی برای دستورالعمل اینکه ملاکها برای این کمیتها و فراوانی‌ها چگونه است نرسیده ایم.

    وی درخصوص افراد دوتابعیتی نیز گفت: فرد دوتابعیتی در ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود و اگر فردی آگاهانه تابعیت مضاعف را اعلام نکرد و وارد کار دولتی شد می‌تواند تعقیب شود و حتی اموال تحصیل شده وی فروخته شود.

    معاون اول قوه قضاییه گفت: در مورد اینکه دوتابعیتی در پستهای دولتی داریم یا نه بنده هم مثل شما! وزارت اطلاعات گفته در کارمندان دولت نداریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی