عصر بازار

۶۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۳۶۱ نفر در حوزه مشاغل خانگی تاکنون موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ ۶۳ میلیارد ریال شدند که این میزان ۲.۸ برابر نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

۶۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس رکنی عصر امروز در بازدید از طرح های مشاغل خانگی در بیرجند از صدور 778 فقره مجوز مشاغل خانگی در شش ماهه نخست امسال  خبر داد واظهار داشت: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 176 فقره بوده که نشان از رشد 4.5 برابری دارد.

    وی افزود: براساس قانون مشاغل خانگی ( مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی )، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی یکی از سیاستهای اشتغالزایی کشور است

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: این برنامه هر ساله از طریق صدور مجوزها وحمایتهای مالی وقانونی تداوم یافته و صورت می پذیرد.

    وی بیان کرد: 784 طرح جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانکهای عامل شده اند که این رقم در سالجاری افزایش 10 برابری را نشان می دهد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده از محل مشاغل خانگی در استان را یک هزار و 448 نفر ذکر کرد که به صورت مستقل و پشتیبان در حال فعالیت هستند.

    وی گفت: براساس آسیب شناسی صورت گرفته برای رفع مشکلات طرح ساماندهی مشاغل خانگی باید توسعه  فعالیت های شبکه ای،  مشاوره و ارزیابی متقاضیان ، توسعه رشته ای نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت ها مورد توجه قرار گرفته است و فرآیند فعلی مورد بازنگری و مدل توسعه مشاغل خانگی  اجرایی شود.

    رکنی هدف اصلی  الگوی توسعه  مشاغل را ایجاد  وتثبیت اشتغال از طریق کسب وکارهای خانگی عنوان کرد و استراتژی طرح را توسعه کسب وکارهای خانگی ومحلی در بستر زنجیره ارزش مربوطه واتصال پایدار به بازار برشمرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی