عصر بازار

صعود گران‌ترین بلیط‌های تئاتر لندن با سقوط ارزان‌ترین بلیت‌ها

عصر اعتبار- گران‌ترین صندلی‌های تئاتر در لندن در حالی به متوسط ۱۱۷.۵۲ پوند رسیده است که ارزان‌ترین بلیت‌ها به ۱۹.۳۱ پوند رسیده است.

صعود گران‌ترین بلیط‌های تئاتر لندن با سقوط ارزان‌ترین بلیت‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، مارک براون، خبرنگار روزنامه گاردین در گزارشی به وضعیت قیمت بلیت‌های لندن پرداخته است و گویا وضعیت در لندن نیز به ایران شبیه شده است. این نویسنده در گزارش مفصل خود چنین نوشته است:

    قیمت گران‌ترین بلیت‌ها در West End نشان می‌دهد که با افزایشی 19٪ به متوسط قیمت ​​117.52 پوند رسیده است. موزیکال «همیلتون»گران‌ترین صندلی‌ها را دارد.

    در همین اثنا متوسط قیمت برای ارزان‌ترین بلیط‌ها با سقوط 9.7٪ به 19.31 پوند کاهش یافته است. این ارقام مطابق مطالعه سالانه روزنامه Stage، روزنامه صنعت تئاتر انگلستان است.

    این مطالعه به طور سالانه از سال 2012 انجام شده و این اولین بار است که میانگین قیمت بلیت از 100 پوند فراتر رفته است.

    آلستیر اسمیت، سردبیر روزنامه Stage، گفته یافته‌ها به نظر حامی ادعاهای تهیه‌کنندگان است که را تهیه می کند که افزایش قیمت بلیت‌های گران و کاهش قیمت بلیت‌های ارزان با اجازه آنان صورت می‌گیرد.

    او گفته «گران‌قیمت‌ترین صندلی‌ها گران‌تر می‌شوند و صندلی‌های ارزان‌ قیمت ارز ان‌تر می شوند. آنچه که به شما گفته نمی‌شود این است که چند نوع بلیت وجود دارد.»

    او گفته  حرکت‌هایی برای قطع بازار ثانویه بلیت نیز اثرگذار بوده است. «اگر به 10 و 20 سال نگاهی بیاندازید گران‌ترین بلیت‌ها احتمالاً برای قیمت‌های مشابه به فروش می‌رسند؛ اما آنها با چنین قیمتی به واسطه جاروجنجال‌ها به فروش می‌رسند.»

    «ممکن است به نظر رسد که قیمت بلیت‌ها بالا می‌رود؛ اما منظور آن است که پول در تئاتر باقی می‌ماند و به افرادی بازمی‌گردد که نمایش‌ها و شاکله گروه‌های بازیگری و آفرینش به نحوی می‌‌آفرینند که 10، 20 سال پیش استفاده نمی‌‌شد.»

    کتاب مورمون فهرستی را به عنوان گران‌ترین صندلی‌های شش سال گذشته مطرح کرده است. موزیکال هامیلتون اکنون در بالاترین نقطه با قیمت 250 پوند قرار گرفته است. گران‌ترین بلیت برای یک نمایش متعلق به هری پاتر و کودک ناراضی است که به قیمت 175 پوند برای یکی از دو قسمت آن پرداخت شده است.

    اسمیت می‌گوید هنوز را‌ه درازی به قیمت‌های بالای برادوی مانده بود که در آن بلیت هامیلتون می‌تواند 849 دلار (660 پوند) باشد. «افرادی هستند که حاضر به پرداخت این قیمت‌های بالا هستند و اغلب تئاترها می‌گویند گران‌ترین بلیت‌ها در همان وهله نخست به فروش می‌رسند.»

    سخنگوی نمایش همیلتون گفته: «بیش از 81 درصد بلیت‌های همیلتون با قیمت 100 پوند یا کمتر از جمله بلیط 10 دلاری روزانه لاتاری قیمت‌گذاری شده، باعث می‌شود اثر گستره و دسترسی بیشتری به مخاطبان داشته باشد.»

    بلیت‌های گران در بخش یارانه‌ای نیز افزایش می‌یابد. متوسط قیمت  با  افزایش 30٪، 76.94 پوند است. اسمیت می‌گوید این امر می‌تواند بازتاب فشاری باشد که به سبب کاهش یارانه‌ها موجب رفتار تجاری شده است.

    جولیان برد، مدیر اجرایی انجمن تئاتر لندن، گفته که قیمت‌ بلیت‌های نمایش گران سال به سال با توجه به عرضه و تقاضا نوسان دارند.

    او به کاهش قیمت ارز ان‌ترین بلیت اشاره کرد. «این نشان می‌دهد که تعهد صنعت به جلب اطمینان مخاطبان رو به رشد ما (که برای اولین بار در سال گذشته از 15 میلیون نفر عبور کرد) دسترسی به طیف گسترده‌ای از بلیت‌های مقرون‌به‌صرفه برای تئاتر جهانی لندن داشته است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی