عصر بازار

بی توجهی محض اکثریت بیمه ها به تعامل با مشتری

عصر اعتبار- چندی پیش گزارشی از فرصت شناسی بانک ها برای برقراری تعامل با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی منتشر شد که از بی توجهی فعالان این بخش به لزوم تعامل با مشتری حکایت داشت.

بی توجهی محض اکثریت بیمه ها به تعامل با مشتری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بازخورد های این گزارش نشان دهنده برداشت های متفاوت از آن بود، البته نباید از این نکته غافل شد که عملکرد بانک ها در ایجاد فضای تعاملی با مشتری از طریق شبکه اینستاگرام به مراتب از بیمه ها بهتر بود و اکثر شرکت ها بیمه کاملا به لزوم توجه به ایجاد تعامل با مشتری و بیمه گذاران بی توجه اند.

    در میان 32 شرکت بیمه در کنار بیمه مرکزی و پژوهشکد بیمه  20شرکت در اینستاگرام صفحه ندارند که بسیار عجیب است.
    در میان شرکت های بیمه شرکت بیمه رازی قدیمی ترین است، اولین پست این شرکت در این شبکه اجتماعی 25 مرداد 94 بوده است.
    در لیست شرکت ها بیمه، بیمه ما با 12 هزار و 900 تعقیب کننده در صدر قرار دارد، هر چند که این شرکت به مانند بسیار از شرکت های بیمه چندان از ابزار متنوع شبکه اینستاگرام بهره نبرده و بیشتر به انتشار پست های مناسبتی و اطلاع رسانی اکتفا کرده است
    بیمه پاسارگاد با 10 هزار و 900 تعقیب کننده در رتبه دوم قرار دارد. محتوی تولید شده در صفحه این شرکت بیشتر در خصوص معرفی خدمات و موارد محدود مناسبتی است ضمن اینکه این شرکت نیز از همه امکانات اینستاگرام برای آگاه سازی مشتریان اقدام نکرده است.
    بیمه سامان با 10 هزار و 700 تعقیب کننده در رتبه سوم قرار دارد که به خوبی از طریق انتشار پست های متنوع توانسته خدمات و محصولات مورد نظر خود را به مشتریان معرفی کند.
    بیمه آسماری با 4 هزار و 800 تعقیب کننده در رده چهارم قرار دارد، منتها نسبت عجیب تعداد 15 پست ارسالی این شرکت در کنار ناچیز بودن بازدید های صورت گرفته از همین پست های محدود تیم تحقیقاتی گروه رسانه  ای امروز را مجاب کرده که تعداد تعقیب کننده های این صفحه نمی تواند واقعی باشد.
    در رده پنجم شرکت ها بیمه از نظر تعداد تعقیب کننده بیمه نوین با 2 هزار و 700 تعقیب کننده قرار دارد. این شرکت نیز در معرفی خدمات و محصولات خود در شبکه اجتماعی اینستا گرام موفق عمل کرده است ولی بخش عمده ای از این امکانات را دست نخورده گذاشته است.
    بیمه مرکزی هم به مانند نهاد موازی خود در نظام بانکی کاملا به مزیت های شبکه های اجتماعی در فرهنگ سازی از طریق شبکه با نفوذ و ارزان قیمت اینستاگرام بی تفاوت بوده است. صفحه این نهاد در شبکه اینستاگرام  یک هزار و 900 تعقیب کننده دارد. این صفحه بیشتر خبر محور است و محتوی قابل توجه ی در خصوص فرهنگ سازی بیمه در آن وجود ندارد.
    در ادامه لیست بیمه های فعال در اینستاگرام شرکت های بیمه ملت، رازی، خاورمیانه، سرمد، امید و حافظ قرار دارند.
    پژوهشکده بیمه، بیمه های اتکایی ایرانیان، البرز، ایران، ایران معین، آسیا، پارسیان، تجارت نو، تعاون، توسعه، دانا، دی، سینا، کارآفرین، کوثر، معلم، میهن، متقابل اطمینان متحد قشم، متقابل کیش و آرمان شرکت ها بیمه ای هستند که صفحه ای در شبکه اینستاگرام ندارند، این در حالی است که نمایندگی های تحت پوشش این شرکت ها با درک اهمیت تاثیر گذاری شبکه اجتماعی اینستاگرام حضور فعالی در این شبکه دارند.

     

    برای مشاهده گزارش "غفلت در تعامل با مشتری از طریق شبکه های اجتماعی" اینجا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی