عصر بازار

نیمی از آمریکایی‌ها مالیات بر درآمد نمی‌دهند

عصر اعتبار- در شرایطی که کاهش درآمد مالیاتی دولت آمریکا باعث افزایش کسری بودجه شده است، بخش بزرگی از جامعه آمریکا مالیاتی بر درآمد خود را پرداخت نمی‌کنند.

نیمی از آمریکایی‌ها مالیات بر درآمد نمی‌دهند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، به نقل از مارکت واچ، فصل تسلیم اظهارنامه مالیاتی در آمریکا آغاز شده است و تا 15 آوریل ادامه خواهد داشت.

    تحقیقات مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی آمریکا نشان می‌دهد علیرغم کاهش نرخ بیکاری این کشور به زیر چهار درصد و افزایش 3.2 درصدی حداقل دستمزدها در سال گذشته، 76.4 میلیون نفر که حدود نیمی از شاغلان آمریکایی را تشکیل می‌دهند، هیچ مالیاتی بر درآمد خود در سال 2018 پرداخت نخواهند کرد.

    در حال حاضر مالیات بر فروش و مالیات بر اموال، بزرگ‌ترین منبع درآمد مالیاتی دولت آمریکا است.

    به گفته گری بورتلس، کارشناس اندیشکده گبروکینگز بخش بزرگی از خانوارهای آمریکایی به دلیل آن‌که درآمد کافی ندارند، از پرداخت مالیات معاف هستند.

    طبق آمارهای منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، 39.2 درصد از مالیات بر درآمد دولت آمریکا تنها توسط 0.1 درصد خانوارهای آمریکایی پرداخت می‌شود. 20 درصد آمریکایی‌ها نیز نرخ مالیات بر درآمد منفی دارند که بدان معناست که به دلیل پایین‌بودن سطح درآمد، این مالیات به شکل اعتبار و پرداخت نقدی از طرف دولت به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

    بورتلس با اشاره به اینکه شکی وجود ندارد که تصویب لایحه کاهش مالیاتی پیشنهاد شده توسط دولت ترامپ باعث کاهش درآمد مالیاتی دولت شده است، افزود: 40 درصد افراد معاف از مالیات در آمریکا را بازنشستگان تشکیل می‌دهند که حقوق ماهیانه آن‌ها برای امرار معاش در سطح حداقلی قرار دارد.

    آمریکایی‌ها به طور متوسط 9700 دلار از درآمد سالانه خود را به دولت تحت عنوان مالیات بر درآمد می‌پردازند.

    در بین 35 کشور توسعه یافته جهان، آمریکا یازدهمین نرخ پایین مالیاتی را دارد و 17 درصد از کل درآمد دولت آمریکا را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی