عصر بازار

مدیرکل کار استان خبر داد:

اختصاص پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به خراسان رضوی

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی طی امسال به این استان تخصیص یافت.

اختصاص پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به‌گزارش‌ پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد سنجری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان گناباد گفت: باید برای پرداخت این تسهیلات بر اساس کارآفرینی و اشتغالزایی و شناخت دقیق ظرفیت‌های هر شهرستان اقدام کرد.

    وی ادامه داد: حفظ اشتغال موجود و راه اندازی مجدد واحدهای نیمه فعال ضرورت توسعه رونق اقتصادی و کارآفرینی در خراسان رضوی است و باید از همه ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی در این زمینه بهره گرفت.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعطیلی واحدها ممکن است در تغییر نگرش روانی سرمایه گذاران جدید برای سرمایه گذاری موثر نباشد و از این رو راه اندازی واحدهای غیر فعال از اعطای مجوز ایجاد واحدهای تولیدی جدید مقرون به صرفه تر است.

    سنجری افزود: قوانین اشتغال و کارآفرینی باید متناسب با منافع مردم انعطاف داشته باشد و تصمیم گیری مسئولان مربوطه با درک صحیح از شرایط روز جامعه باشد و از هر گونه اقدامی که مانعی در این مسیر ایجاد می کند پرهیز شود.

    وی ادامه داد: اگر بانک‌ها به دلیل بدهی‌های بانکی، یک واحد تولیدی را تملک کردند باید با اقداماتی نظیر اجاره به شرط تملیک و مشارکتی نسبت به راه اندازی مجدد آنها اقدام کنند.

    دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی با اشاره به شناسایی 163 واحد تولیدی غیر فعال در این ارتباط در خراسان رضوی گفت: مراقبت از واحدهای دارای مشکل و بحرانی در کنار حمایت از راه اندازی طرح‌های نیمه تمام باید اولویت اشتغال و کارآفرینی استان قرار گیرد.

    سنجری ضمن تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و مراکز مشاوره و کارآفرینی افزود: با گسترش علم و فناوری تا 10 سال آینده 50 درصد مشاغل موجود غیر فعال می شود از این رو چاره ای جز تعریف مشاغل جدید بر پایه علم و دانش و خلاقیت نیست و حفظ اشتغال موجود و مبتنی بر مهارت آموزی در محیط واقعی کار و تنوع در تولید و صادرات بر مبنای فناوری، لازمه رونق تولید است.

    وی ادامه داد: در شرایط تشدید تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان باید همانند جنگ نظامی در دوران دفاع مقدس و با بهره گیری از ظرفیت های مشارکت‌های مردمی با سیاست‌های خصمانه مستکبران مقابله کرد و با اتکای به توان مردمی برای رونق تولید و اشتغال و کارآفرینی برنامه منسجم داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی