عصر بازار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری سخنگوی دولت:

بیش از ۷۲ درصد از افراد جامعه کمک معیشتی دریافت می‌کنند

عصر اعتبار- میدری گفت: بیش از ۶۰ میلیون از افراد جامعه کمک معیشتی دولت را در قبال افزایش قیمت بنزین دریافت خواهند کرد که این تعداد ۷۲ درصد از افراد جامعه را شامل می شود.

بیش از ۷۲ درصد از افراد جامعه کمک معیشتی دریافت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در نشست خبری سخنگوی دولت اظهار کرد: طی تصمیمات دولت کمک‌های معیشتی به بیش از 60 میلیون نفر تعلق می‌گیرد که حدود 72 درصد از افراد جامعه را در بر می‌گیرد.

    وی افزود: طبق اطلاعات پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان حدود 28 درصد از افراد جامعه جزء دهک‌های پردرآمد جامعه هستند که این کمک معیشتی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

    در این نشست علی ربیعی سخنگوی دولت بیان کرد: در طرحی که دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین مطرح کرده است، کارگران، بازنشستگان، افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و صندوق‌های عشایر و روستایی و اکثر حقوق بگیران مشمول دریافت کمک معیشتی دولت خواهند شد.

    وی ادامه داد: افرادی در جامعه هستند که اطلاعات درآمدی آن‌ها در سیستم  وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نشده و متولیان این امر در تلاش اند تا اطلاعات تمام افراد جامعه را ثبت و ضبط کنند تا این طرح  نیازمندان واقعی را پوشش دهد.

    سخنگوی دولت یادآوری کرد: ممکن است اطلاعات افرادی از جامعه ثبت نشده باشد و کمک معیشتی به حساب آن‌ها واریز نشود پس این افراد می‌توانند پس از اینکه هر سه نوبت پرداخت شد، نسبت به ثبت اطلاعات خود و درخواست دریافت کمک معیشتی اقدام کنند.

    در ادامه این نشست میدری مطرح کرد: جاماندگان دریافت کمک معیشتی می‌توانند از طریق شماره گیری کد 6369 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند و این درخواست ابتدا مورد بررسی دولت قرار می‌گیرد و در صورت تایید، مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد گفتنی است این سامانه از دو یا سه روز آینده شروع به فعالیت می‌کند.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شماره تلفنی که با آن با کد 6369 تماس گرفته می‌شود باید به نام سرپرست خانوار باشد در غیر این صورت درخواست پذیرفته نیست.

    وی در انتها اظهار کرد: جدا از مسئله دریافت کمک معیشتی، افرادی که اطلاعات آن‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ثبت نشده، از طریق کد اعلام شده سریعا نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی