عصر بازار

بانک رفاه، پل ارتباطی دانشگاه‌ها و صنعت بانکداری

عصر اعتبار- نگاهی به آمارهای رسمی منتشرشده از سوی سازمان‌های بین‌المللی درخصوص بودجه کشورهای توسعه یافته در بخش پژوهش، تحقیق و توسعه (Research & Development – R&D) به خوبی اهمیت این حوزه در راستای توسعه کشورها و نقش تعیین‌کننده آن در توسعه پایدار را نشان می‌دهد.

بانک رفاه، پل ارتباطی دانشگاه‌ها و صنعت بانکداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، ایران با بودجه‌ای برابر 3/ 0 درصد از تولید ناخالص داخلی، از جایگاه مناسبی در این زمینه برخوردار نیست. ضمن اینکه بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد در مقایسه با سایر کشورها، سهم بخش دولتی از این بودجه به طرز قابل‌توجهی بیشتر از سایر کشورهاست.

    این مقایسه‌ها و ارزیابی انجام شده گویای آن است که افزایش بودجه برای بخش پژوهش و توجه و اهمیت بیشتر به این حوزه، به ویژه نگاه مهربانانه‌تر به بخش خصوصی و حرکت به سمت اقتصاد آزاد، از مسائل بسیار کلیدی و به نوعی غیرقابل اجتنابی هستند که نیازمند برنامه‌ریزی جامع و کلان در سطح کشور و داشتن استراتژی صحیح هستند. بانک رفاه به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های کشور و دارنده رتبه هفدهم در میان صد شرکت برتر ایران بر اساس گزارش‌های سازمان مدیریت صنعتی ایران و به‌عنوان بانکی خصوصی و یک سازمان پیشرو در صنعت بانکداری در زمینه ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت حرکت در مسیر تبدیل شدن به یک سازمان «استراتژی‌محور» اقدامات ارزشمندی را برنامه‌ریزی کرده و به اجرا درآورده است. تدوین نقشه‌ راه و سندهای استراتژیک در سه سطح بلندمدت بانک (در افق سال 1400)، میان‌مدت (نقشه راه سه‌ساله) و کوتاه‌مدت (نقشه استراتژی) و جاری‌سازی آن در تمامی سطوح سازمانی اعم از ستاد مرکزی بانک، ادارات زیرمجموعه ستاد مرکزی، مدیریت شعب و تمامی شعب بانک در سراسر کشور از طریق الگوی کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card-BSC) به‌طور مستمر از سال 1392 از مهم‌ترین این اقدامات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی