عصر بازار

۱۳۰۱ نفر بیمار خاص در قم تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: در حال حاضر ۱۳۰۱ نفر بیمار خاص تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قم‌اند.

۱۳۰۱ نفر بیمار خاص در قم تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا فخاریان قمی امروز در جمع خبرنگاران با تشریح خدمات و فعالیت‌ها در سال جاری عنوان کرد: ازابتدای امسال تاکنون، 584 میلیارد ریال به مراکز و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم پرداخت کرده‌ایم و مطالبات مراکز تا مهرماه تسویه شده‌است.

    مدیر‌کل بیمه سلامت استان قم افزود: در این مدت13 میلیارد و 638 میلیون تومان نیز به بیمارستان‌های غیردولتی در سطح استان پرداخت شده است که در این بخش 50 درصد از مطالبات مهرماه سال جاری به‌روز شده‌است.

    وی بیان کرد: امسال 29 میلیارد و 329 میلیون تومان به داروخانه‌های سطح شهر پرداخت‌ شد که با این میزان پرداختی، مطالبات داروخانه‌های خاص تا پایان آذرماه و سایر داروخانه‌ها تا 40 درصد مطالبات آذرماه خود را دریافت کرده‌اند.

    فخاریان قمی عنوان کرد: همچنین مطالبات سایر مراکز از جمله پزشک، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی ‌با پرداخت 15 میلیارد و 723 میلیون تومان تا شهریورماه تسویه شده‌است.

    وی خاطرنشان کرد: 605 مرکز در قم طرف قرارداد ما هستند که در این مجموعه‌ها، 151 پزشک، هشت فلوشیپ، 117 پزشک متخصص، 26 پزشک فوق تخصص، 142 داروخانه، 24 آزمایشگاه، 37 فیزیوتراپی، شش مرکز جراحی محدود، 10 بیمارستان، 17 مرکز تصویربرداری، یک مرکز رادیوتراپی، 25 دندانپزشک، 19 درمانگاه خصوصی، 2 درمانگاه دولتی دانشگاهی، 6 درمانگاه تخصصی و 12 درمانگاه خیریه فعال است.

    مدیر‌کل بیمه سلامت استان قم گفت: خدمات با ارزشی از طریق این مراکز طرف قرارداد به بیماران ارائه می‌شود و در این باره 4 میلیون بار مراجعه شهروندان به ثبت رسیده است، در این راستا 96 درصد جمعیت شهری، دسترسی خوبی به خدمات دارند و با توجه به فعالیت جراحی قلب و رادیوتراپی و سی تی اسکن در قم میانگین هزینه‌ها بالاتر است.

    وی بیان کرد: درحال حاضر، 348 هزار و 626 بیمه‌شده در استان قم در قالب پنج صندوق اصلی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که شامل 60 هزار و 987 هزار نفر عضو صندوق کارمندی، 78 هزار و 883 نفر عضو صندوق سایر اقشار،‌ 53 هزار و 961 نفر عضو صندوق روستایی،‌ 31 هزار و 65 نفر عضو صندوق ایرانیان و 123 هزار و 730 نفر نیز عضو صندوق سلامت همگانی هستند.

    فخاریان قمی در ادامه عنوان کرد: 1301 نفر بیمار خاص تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قم‌ هستند و شامل 65 بیمار هموفیلی، 107 بیمار تالاسمی، 433 بیمار دیالیزی، 515 بیمار ام‌اس و 181 بیمار پیوند کلیه در استان قم است و این بیماران خدمات رایگان استفاده می‌کنند.

    وی اظهار کرد: در سال جاری 305 هزار و 980 دفترچه بیمه صادر شده است و 13 دفتر نمایندگی پیشخوان فعال در قم به ارائه خدمات می‌پردازند که یک دفتر مربوط به طلاب در قم است، در این راستا طلاب غیر ایرانی عضو بیمه ایرانیان بوده و 40 هزار نفر طلبه به همراه خانواده عضو بیمه سلامت هستند.

    مدیر‌کل بیمه سلامت استان قم خاطرنشان کرد: افرادی که درخواست بیمه شدن دارند، با آزمون وسع ارزیابی و سپس درصندوق‌های بیمه ساماندهی می‌شوند، این آزمون از 13 آبان‌ماه فعال شد که در این باره 16 هزار و 656 نفر در سال جاری درقم برای بیمه سلامت درخواست داده‌اند و تاکنون دهک 14 هزار و 547 نفر از این افراد جهت ثبت نام مشخص‌ شده‌است.

    وی بیان کرد: یکی از اهداف عالیه نظام دولت الکترونیک است و الکترونیکی شدن فرآیندهای بیمه‌ای اهمیت زیادی دارد، در این خصوص در جهت راه‌اندازی و ارتقاء مستمر خدمات الکترونیک بیمه سلامت و حرکات هوشمندانه به سمت کاهش استفاده از دفترچه، تسریع و تسهیل فرآیند ارائه خدمات به شهروندان و مدیریت منطقی منابع مبتنی بر نظام‌های الکترونیکی گام‌برداشته‌ایم.

    فخاریان قمی تصریح کرد: در این باره سرویس استحقاق سنجی و استعلام برخط اطلاعات هویتی برای مراجعه کنندگان و استعلام از کد ملی بیمه‌ای از جمله خدمات الکترونیکی است که 605 بیمارستان دولتی در سطح کشور و 6 بیمارستان دولتی و 37 مطب در استان قم متصل به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک است.

    وی گفت: سالانه بیش از 65 هزار سند بیمارستانی صادر می‌شود که هر سندی به‌طور میانگین 15 برگ دارد و با اجرایی شدن این طرح در صرفه جویی مصرف کاغذ تحولات خوبی شکل می‌گیرد.

    مدیر‌کل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه هزینه‌های درمان 40 درصد جمعیت کشور رایگان است افزود: هم‌اکنون 2 هزار و 400 قلم دارو و 50 هزار تجهیزات پزشکی در تعهد بیمه سلامت است.

    وی عنوان کرد: سامانه خدمات در مدیریت هزینه و جلوگیری از سواستفاده و سامانه 1666 در جهت توسعه بستر بر خط بیمه شدگان و خدمات مشاوره ای و ثبت نظرات و پیشنهادات راه انداری شده است و با رصدهای انجام شده، 2 هزار نفر هم‌پوشانی بیمه‌ای در قم رفع شده است.

    فخاریان قمی بیان کرد: 21 بهمن در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کل کشور راه اندازی می‌شود که به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی