عصر بازار

جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری بزرگترین بانک رژیم صهیونیستی

عصر اعتبار- بزرگترین بانک رژیم صهیونیستی محکوم شد که طی یک طرح فرار مالیاتی به آمریکایی‌ها کمک می‌کرده میلیاردها دلار خود را در خارج مخفی کنند و حالا باید ۹۰۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.

جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری بزرگترین بانک رژیم صهیونیستی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بزرگترین بانک رژیم صهیونیستی محکوم شد که طی یک طرح بزرگ فرار مالیاتی به آمریکایی‌ها کمک می‌کرده میلیاردها دلار از ثروت خود را در حساب‌های خارجی مخفی کنند و حالا باید 900 میلیون دلار به خزانه‌داری آمریکا جریمه پرداخت کند.

    وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد بانک هاپوالیم و زیرمجموعه سوئیسی آن اتهامات خود در مورد مخفی‌سازی 7.6 میلیارد دلار از ثروت آمریکایی‌ها در 5500 حساب مخفی بانکی در رژیم صهیونیستی و سوئیس، را قبول کرده‌اند و گناهکار شناخته شده‌اند و حاضر به پرداخت جریمه تعیین شده می‌باشند.

    وزارت دادگستری اعلام کرد مبلغ این جریمه که رقم دقیق آن 874 میلیون دلار است، دومین رقم جریمه بالا در پرونده‌های فرار مالیاتی از 2008 تا کنون است.

    معاون دادستان کل، ریچارد ایزاکرمن، گفت: امروز امروز بانک هاپوالیم به جرایم خود اعتراف کرده و مسئولیت آن را به عهده خواهد گرفت و تمام جریمه تعیین شده را پرداخت خواهد کرد و علاوه بر آن تمام درآمد مالیاتی از دست رفته ایالات متحده را به این کشور پرداخت خواهد کرد.

    در پرونده جداگانه‌ای این بانک رژیم صهیونیستی به پولشویی بیش از 20 میلیون دلار برای مسئولان فیفا و پرداخت رشوه به مقامات آن متهم شد و حالا باید 30 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

    بانک هاپوالیم بیش از 250 شعبه دارد و در کل 2.5 میلیون حساب بانکی را مدیریت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی