عصر بازار

انجام ۲.۷ میلیارد تراکنش شاپرکی در خرداد ماه

عصر اعتبار- گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی در خصوص وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک نشان می‌دهد که در خرداد ماه سال‌جاری دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون تراکنش شاپرکی به ارزش ۳ هزار و ۸۸۶ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

انجام ۲.۷ میلیارد تراکنش شاپرکی در خرداد ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، جدیدترین گزارش منتشره بانک مرکزی از وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک (شاپرک) بیانگر  آن است که در خرداد ماه سال جاری بالغ بر دو میلیارد و 731 میلیون و 637 هزار تراکنش به ارزش 3 هزار و 886 هزار میلیارد ریال انجام شده که این مقدار نسبت به اردیبهشت ماه در تعداد افزایش و در ارزش روندی کاهشی داشته است؛ سهم استان تهران به عنوان پایتخت از تراکنش‌های شاپرکی خرداد ماه تعداد 693 میلیون تراکنش بوده است.

    کارتخوان‌ها از مجموع تعداد تراکنش‌های شاپرکی سهمی بالا داشته‌اند و تعداد دو میلیارد و 475 میلیون تراکنش بر بستر پایانه‌های فروشگاهی انجام شده است. این گزارش در زمینه وضعیت کارتخوان‌های تراکنش‌دار حاکی از آن است که تعداد پایانه‌های فروش دارای تراکنش با افزایش به 6 میلیون و 678 هزار و 156 دستگاه رسیده که استان تهران سهمی یک میلیون و 274 هزار دستگاهی از مجموع تعداد کارتخوان‌های دارای تراکنش دارد. تعداد پایانه‌های موبایل با افزایش به یک هزار و 256 پایانه و تعداد ابزار پذیرش اینترنتی با کمی کاهش به 72 هزار و 242 پایانه رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی