عصر بازار

تسهیل وام‌دهی به روستاییان

ایجاد ۲۵۰۰ صندوق خرد دیگر تا ۱۴۰۰

عصر اعتبار- رئیس صندوق کارآفرینی امید گفت: تا سال آینده ۲۵۰۰ صندوق خرد دیگر باید ایجاد کنیم که به این ترتیب تعداد صندوق‌های خرد کشور به ۵ هزار عدد می‌رسد.

ایجاد ۲۵۰۰ صندوق خرد دیگر تا ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اصغر نوراله زاده  در مورد صندوق‌های خرد، اظهار داشت: تاکنون 2470 صندوق خرد ایجاد کرده‌ایم و آنطور که برنامه‌ریزی شده تا سال آینده، باید با ایجاد 2500 صندوق دیگر، تعداد صندوق‌های خرد کشور را به 5 هزار صندوق برسانیم.

    رئیس صندوق کارآفرینی امید افزود: هزار عدد از این صندوق‌ها با همکاری سازمان بسیج در قالب تعاونی تشکیل خواهد شد و هزار عدد دیگر نیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و 500 عدد دیگر نیز با همکاری وزارت کشور تشکیل خواهد شد.

    وی با بیان اینکه صندوق‌های خرد به نوعی نظام تأمین مالی محلی هستند، گفت: از این به بعد به جای اینکه اهالی روستا به صندوق کارآفرینی مراجعه کنند و وام با ضمانت‌های ما بگیرند، از این صندوق‌های خرد وام با ضمانت‌های محلی می‌گیرند و شاید چک و سفته هم ندهند و می‌توانند بر اساس شناختی که از هم دارند وام را از صندوق بگیرند.

    نوراله زاده افزود: شخصی که نیاز به سم، بذر، وسیله یا هر چیز دیگری دارد با مراجعه به صندوق‌های خرد سریع و راحت وام را می‌گیرد، اما اگر به صندوق کارآفرینی مراجعه کند شاید 6 ماه در صف بماند.

    وی ادامه داد: مدیرعامل سفته به ما داده است و افراد سپرده گذاشته‌اند از این رو متعهدند و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی