عصر بازار

مدیرعامل بانک کشاورزی:

نقدینگی کشاورزان با کشاورز کارت تامین می‌شود

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: کشاورز کارت متناسب با حجم فعالیت کشاورزان متوسط و کوچک طراحی شده است و مبالغ ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلیون تومان در آن شارژ شده و برای خرید نهاده و کود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقدینگی کشاورزان با کشاورز کارت تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، در ارتباط با بسته حمایتی بانک جهت جبران آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا گفت: بانک کشاورزی به عنوان یک بانک بزرگ که در سراسر کشور فعالیت دارد و تعداد زیادی از هموطنان یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می‌کنند، در کنار دیگر بانک‌های کشور در پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی جهت مقابله با کرونا به خانوارها مشارکت داشته و در چند مرحله به پرداخت آن اقدام کرده است. علاوه براین در حیطه بخش کشاورزی تولید کنندگانی که از کرونا آسیب دیده بودند و مشکلاتی برای آنان به وجود آمده بود، براساس مصوبات شورای پول و اعتبار بدهی این افراد را با اخذ 7.5 درصد از اقساط یا بدهی سررسیدشان  و مابقی آن را در یک دوره 4 یا 5 ساله امهال کردیم، در عین حال برای فعالیت‌هایی که بازار و فروش آن‌ها از شرایط کرونایی تاثیر پذیرفته بود، تسهیلاتی مورد توجه قرار گرفت. 

    مدیرعامل بانک کشاورزی درباره نمونه‌ای از این تسهیلات توضیح داد: تسهیلاتی به تولیدکنندگان مرغ گوشتی ارائه شد و برخی از تولیدکنندگان گل و گیاه هم که از این بابت دچار مشکلاتی شده بودند از این امر بی‌بهره نماندند و تلاش شد تا این افراد در چرخه تولید و فعالیت به حالت عادی برگردند. گذشته از این موارد، درعرصه ارائه خدمات بانکی مانند سایر بانک‌های کشور به عموم هموطنان‌مان خدمت‌رسانی صورت گرفت. طیف وسیعی از اقشار مردم  از ابزارهای بانکی، کارت خرید پرداخت بانک کشاورزی استفاده می‌کنند، همچنین سامانه‌های مختلفی مانند اینترنت بانک و موبایل بانک مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. اخیرا هم یک سامانه بزرگی تحت عنوان سامانه بازارگاه با کمک وزارت جهاد کشاورزی که یک سامانه ملی و بزرگ تجارت الکترونیک به حساب می‌آید، طراحی، پیاده‌سازی و مورد اجرا گذاشته شده است که کل برآیند تهیه واردات و توزیع نهاده‌های دامی درون این سامانه درحال انجام است. این سامانه طیف وسیعی از فعالان اعم از بازرگانان، واسطه‌ها و تولید کنندگان که با نهاده‌های دامی سروکار دارند را درخود جای داده و این گروه نیز فعال هستند و از آن استفاده می‌کنند. لازم به یادآوری است  دراین سامانه تراکنش‌ها به صورت برخط و بلادرنگ درحال انجام است.

    خدارحمی در ادامه اضافه کرد: کارخوبی که از سال گذشته انجام شد در واقع صدور کشاورز کارت بود. به این ترتیب که با توجه به افزایش قیمت نهاده کود، سم و ... کارتی متناسب با حجم فعالیت کشاورزان متوسط و کوچک طراحی شد که  مبالغ 10، 15 و 20 میلیون در این کارت‌ها شارژ شد و منحصرا برای خرید نهاده و به خصوص کود مورد استفاده قرار گرفت. حدود 50 هزار فقره از این کارت صادر و اعتباری نزدیک به 800 میلیون تومان نرخ ترجیحی 12 درصد در اختیار کشاورزان قرار گرفت که با هماهنگی بانک مرکزی کماکان پابرجا است تا برای سال جاری هم 1200 میلیارد تومان اعتبار 12 درصدی از این طریق دراختیار بانک کشاورزان قرارگیرد که این مسئله می‌تواند به تامین سرمایه درگردش آن‌ها کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی