عصر بازار

وثایق مورد نیاز برای دریافت تسهیلات ازدواج/ با سیم کارت، وام ازدواج بگیرید!

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی با اشاره به شرایط و وثایق دریافت وام ازدواج، برخورداری از یک سفته یا ضامن معتبر را شرط دریافت این تسهیلات دانست.

وثایق مورد نیاز برای دریافت تسهیلات ازدواج/ با سیم کارت، وام ازدواج بگیرید!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، بنابر اعلام علی صالح آبادی، رییس بانک مرکزی، مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج، در آیین‌نامه ابلاغی به بانک‌ها مشخص شده است. درخصوص وثایق نیز، متناسب با اعتبارسنجی حداکثر یک سفته یا یک ضامن معتبر مورد نیاز است. البته درباره وثایق، علاوه ‌بر این مواردی را در دستورالعمل دیدیم و مثلاً نوشتیم می‌توانند قرارداد لازم‌الاجرا بگیرند و حتی امکان سیم‌کارت موبایل را در نظر گرفتیم.

    پیش از این، صالح آبادی اعلام کرد که مطابق با نص صریح قانون، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ یک سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. به گفته وی، بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، با تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر 10 روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند.

    لازم به ذکر است که آیین‌نامه‌ تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار»، 12 تیرماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ شد.

    اشخاص متقاضی دریافت این تسهیلات باید به سامانه وام ازدواج به نشانی ve.cbi.ir مراجعه و گزینه ثبت‌نام جدید را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که تکمیل فرم مربوطه از طریق سایت، برای هر یک از زوجین به صورت جداگانه امکان‌پذیر است.

    پس از انتخاب گزینه ثبت‌نام جدید، فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نمایش داده می‌شود و متقاضیان می‌بایست اطلاعات خود را به طور دقیق، وارد و سپس گزینه ادامه را انتخاب کنند.

    درنهایت اگر تمام اطلاعات واردشده از سوی متقاضی صحیح باشد، این اطلاعات توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران، تایید شده و پیامی حاوی کد رهگیری ده رقمی، برای افراد نمایش داده می‌شود. این کد ده رقمی برای رهگیری وضعیت وام ازدواج بوده و تا زمان دریافت مبلغ وام، داشتن آن ضروری است.

    جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام ازدواج، متقاضیان باید به سایت مراجعه کنند. اشخاص می‌توانند با مراجعه به شعبه معرفی‌شده ظرف 12 روز کاری و با تحویل مدارک لازم، اقدام به دریافت تسهیلات کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی