عصر بازار

تسهیلات ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای تعاونی های دانش بنیان

عصر اعتبار- معاون وزیر تعاون با اشاره به پیش بینی تسهیلات ارزان قیمت برای تعاونی ها، از اختصاص مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای تعاونی های دانش بنیان خبر داد.

تسهیلات ۵۰۰۰ میلیارد تومانی برای تعاونی های دانش بنیان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروزه عمده نظام‌های اقتصادی دنیا بر مبنای فعالیتهای دانش بنیان شکل گرفته  و شاخص اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک معیار جهانی در سنجش کشورهای مختلف جهان از حیث میزان اتکا به علوم مختلف و به کارگیری آنها در راستای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار دارد.
    سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب با نام " تولید، ‌دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شد تا تولید و اشتغال پایدار در قالب فعالیتهای دانش بنیان نمود و گسترش بیشتری یابد.
    در بندهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه نیز بر شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبردی در جهت حرکت صحیح اقتصاد کشور تاکید شده است.
    بر همین مبنا طی چند سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمت تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان و ایجاد مراکز نوآوری در بخش تعاون حرکت کرده و خط اعتباری و تسهیلات ویژه ای را برای تاسیس و گسترش تعاونی های دانش بنیان اختصاص داده تا علاوه بر ترسیم الگوهای دانش محور در بخش تعاون، زمینه شکل گیری تیم های دانش بنیان در قالب شرکتهای تعاونی‌ را فراهم کند.
    در همین راستا مهدی مسکنی - معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - از اختصاص 5000 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های دانش بنیان خبر داده و می گوید: در راستای حمایت مالی و اختصاص تسهیلات به تعاونی های دانش بنیان، منابع ارزان‌قیمت در قالب 2000 میلیارد تومان تسهیلات و همچنین 3000 میلیارد تومان از منابع بانک توسعه تعاون اختصاص می یابد و در مجموع 5000 هزار میلیارد تومان تسهیلات به دانش بنیان‌ها پرداخت خواهد شد.
    وی از ثبت 101 شرکت تعاونی دانش‌بنیان در کشور خبر داده و می افزاید: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تعداد این تعاونی‌ها تا آخر سال به 250 شرکت دانش‌بنیان افزایش پیدا می‌کند.
    مسکنی همچنین ضمن اشاره به تبصره 18 لایحه بودجه می گوید: با مصوبه شورای عالی اشتغال، 25 درصد از تسهیلات تبصره 18 برای بخش تعاون در نظر گرفته شده و اگر منابع این تبصره از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یابد، تا پایان سال 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت در اختیار تعاونی‌ها ‌قرار می گیرد.
    بی‌تردید ایجاد فرصت های شغلی برای افراد جامعه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جزو وظایف دولتها است و بخش تعاون با توجه به مردمی بودن آن و داشتن کارکردهای اقتصادی و اجتماعی، بستر مناسبی برای خلق فرصتهای شغلی به شمار می رود.
    به گزارش ایسنا، ایجاد تعاونی های دانش بنیان با عضویت نخبگان و چهره های علمی ، فضای جدیدی را در عرصه اقتصاد کشور فراهم می کند و در صورت کمک دولت و حمایت مالی از  این تعاونی ها تحول در فضای اقتصادی و کسب و کارهای دانش محور را شاهد خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار