عصر بازار

کاهش زمان صدور ضمانت نامه در صندوق ضمانت بخش تعاون

عصر اعتبار- بر اساس گزارش ها مدت زمان فرایند صدور ضمانت نامه در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون به سه روز کاهش یافته و کاهش ۵۰ درصدی نرخ کارمزد و حمایت از تعاونی های ممتاز و دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

کاهش زمان صدور ضمانت نامه در صندوق ضمانت بخش تعاون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، صندوقی دولتی است و تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.
    در حال حاضر 70 درصد از منابع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن، سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌ها است که ضامن آنها نزد بانکها برای دریافت تسهیلات می شود.
    در همین راستا البرز محمدی - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون - از کاهش مدت زمان فرایند صدور ضمانت نامه در صندوق خبر داده و گفته است: از ابتدای سال کاهش مدت زمان فرایند صدور ضمانت نامه در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر به محض وصول پرونده متقاضی، حداکثر ظرف مدت سه تا چهار روز مصوبه به تایید ارکان اعتباری صندوق رسیده و به متقاضی ابلاغ می شود.
    وی همچنین از پیش‌بینی سه بسته حمایتی شامل کاهش 50 درصدی نرخ کارمزد، حمایت از تعاونی های ممتاز و حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد که توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون تدوین و اجرایی شده است.
    محمدی، دیجیتالی کردن خدمات صندوق، افزایش سرمایه و توسعه نمایندگی های استانی را از اهم برنامه های آتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون عنوان کرده است.
    امسال سقف ضمانت شرکتهای تعاونی و غیر تعاونی در دریافت تسهیلات از سوی صندوق افزایش پیدا کرده است؛ به نحوی که طی تفاهمی که در شرف انعقاد با صندوق نوآوری و شکوفایی است، سقف این ضمانت برای شرکتهای تعاونی دانش‌بنیان تا 10 میلیارد تومان تسهیلات و برای شرکتهای غیرتعاونی دانش‌بنیان تا هفت میلیارد تومان تسهیلات افزایش خواهد یافت.
    به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش ها در راستای خدمت رسانی بهتر به تعاونگران، سقف صدور ضمانت نامه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون افزایش و فرایند صدور ضمانت نامه کاهش یافته تا از این طریق حمایت و پوشش بیشتری از تعاونی های تولیدی، خدماتی و توزیعی صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو