عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

پیش بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال و ازدواج در بودجه سال آتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال و ازدواج در لایحه بودجه سال آتی پیش بینی شده است.

پیش بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال و ازدواج در بودجه سال آتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مسعود میرکاظمی پس از پایان نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در پاسخ به سوالی درباره شفافیت تسهیلات کلان از بودجه سال آتی گفت: ما سال گذشته حکمی به این ترتیب گذاشته بودیم که اجازه دهند تا شورای پول و اعتبار تسهیلات تکمیلی را به گونه تنظیم کند که هم نیازهای دولت رفع شود و هم تحمیل ملایطاقی به بانکها نشود تا افزایش برداشتی را در پی داشته باشد.

    وی تاکید کرد:  امسال هم درخواست ما مجددا این است که اجازه دهیم این تکالیف در دولت مشخص شود، به گونه ای که ناترازی در بانکها اتفاق نیافتد و ما چیزی را تصویب نکنیم که بانکها امکان انجام آن را نداشته باشند که منجر به اضافه برداشت شود و نهایتا به افزایش پایه پولی و نقدینگی و به تبع آن تورم بیانجامد. لذا امسال هم ما همین را به عنوان حکمی در بودجه گنجانده ایم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا منابع وام ازدواج و فرزندآوری در بودجه سال 1402 کاهش پیدا کرده است بیان کرد:خیر . درباره تسهیلات قرض الحسنه در بودجه سال آتی 200 هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال و ازدواج پیش بینی شده که اگر مجلس با این موضوع موافقت کند، پیرو نحوه اجرا و آیین نامه ها، سهم هر کدام از این بخش ها مشخص و ابلاغ خواهد شد.

    میرکاظمی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه براساس قوانین همه قراردادهای بزرگ و متوسط باید در پایگاه اطلاعات قراردادها ثبت شوند، چرا این اتفاق تاکنون رخ نداده است، گفت: این قراردادها  درباره طرح های نیمه کاره است لذا سامانه های مختلفی در این بخش در سازمان ارتقا داده شده و همه این اطلاعات درحال وارد شدن است البته هم اکنون هم برخی از این اطلاعات قابل برداشت است تا کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند آنها را ببینند.

    وی با بیان اینکه میزان حجم پروژه های روی زمین مانده بسیار بالاست، گفت: قطعاً بایستی به سمتی حرکت کنیم تا مردم در این بخش مشارکت کنند چراکه حتماً منابع دولتی پاسخگوی این حجم از پروژه‌ها و طرح‌های روی زمین نمانده نیست و ما تمام تلاشمان را برای شفاف‌سازی و مشارکت مردم خواهیم کرد چرا که چاره ای جز این وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی