عصر بازار

رکود اقتصادی در آمریکا در شرف وقوع است

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت مشاوره مالی "لانگ‌ویو اکونومیکس" Longview Economics در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی هشدار داد که بر اساس داده‌های اقتصادی "وحشتناک بد"، آمریکا در آستانه رکود قرار دارد.

رکود اقتصادی در آمریکا در شرف وقوع است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کریس واتلینگ، مدیر عامل شرکت مشاوره مالی "لانگ‌ویو اکونومیکس" Longview Economics در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی هشدار داد که بر اساس داده‌های اقتصادی "وحشتناک بد"، آمریکا در آستانه رکود قرار دارد.

    به گفته این استراتژیست، یکی از عواملی که یک رکود را در آینده نشان می‌دهد آخرین رقم "شاخص اقتصادی پیشرو" برای ایالات متحده است که در ماه مارس 1.2 درصد کاهش یافت. این رقم پایین ترین سطح از نوامبر 2020 محسوب می‌شود.

    واتلینگ در ادامه تأکید کرد که علاوه بر این شاخص، جدول زمانی استاندارد برای وقوع یک رکود اقتصادی حدود یک سال پس از وارونگی منحنی بازدهی خزانه داری آمریکاست، زمانی که بازدهی اوراق بهادار با تاریخ کوتاه‌تر از بازدهی اوراق بلندمدت بیشتر می‌شود.

    واتلینگ می‌گوید از آنجایی که این منحنی برای اولین بار در مارس 2022 معکوس شد، رکود اقتصادی ممکن است نزدیک باشد.

    وی افزود: هر بار که در ایالات متحده چنین چیزی را مشاهده کرده باشید، رکود را هم تجربه کرده‌اید. بنابراین، من فکر می‌کنم که (رکود) در راه است و نزدیک است. این فقط به زمان مربوط می‌شود.

    بر اساس این گزارش، ماه گذشته میلادی این وارونگی تشدید شد و به 103.1 واحد پایه منفی رسید که نشان‌دهنده بزرگترین شکاف بین بازدهی کوتاه مدت و بلندمدت از سپتامبر 1981 است؛ زمانی که اقتصاد آمریکا در ماه های اولیه رکود به سر می‌بُرد.

    واتلینگ همچنین نسبت به پیامدهای شروع رکود اقتصادی برای بازارهای سهام هشدار داد.

    وی گفت: ما معتقدیم که آنها (بازارهای سهام) بدون آسیب از آن عبور نخواهند کرد... واقعیت این است که اگر به ارقام حاشیه سود نگاه کنید، آنها در سال 2021 و کمی در سال 2022 به بالاترین حد خود رسیدند و البته وقتی تورم زیادی داشته باشید، می‌توانید اهرم عملیاتی بسیار خوبی دریافت کنید تا بتوانید حاشیه سود بالایی را به دست آورید.

    این کارشناس افزود: وقتی وارد رکود می‌شوید، به ناچار به حاشیه سود ضربه مضاعفی وارد خواهیم کرد. شما باید آنها (سهام) را به سطح عادی برگردانید و سپس باید در شرایط رکود قیمت گذاری کنید.

    به گفته واتلینگ، با توجه به جهتی که اقتصاد در حال حرکت است، انتظارات برای درآمد در حال حاضر "بیش از حد خوش بینانه" است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو