عصر بازار

رشد ۱۷ درصدی تعداد تراکنش‌های شاپرکی در سال ۱۴۰۱

عصر اعتبار- تعداد تراکنش‌های شاپرکی در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافت و در اسفندماه از ۴.۲ میلیارد تراکنش گذشت.

رشد ۱۷ درصدی تعداد تراکنش‌های شاپرکی در سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، جدیدترین گزارش منتشر شده توسط شاپرک نشان می‌دهد در آخرین ماه سال گذشته، بیش از 4 میلیارد و 239 میلیون تراکنش انجام شده که نسبت به بهمن ماه، 13.32 درصد رشد داشته است. این در حالی است که این رقم نسبت به اسفندماه سال 1400، بیش از 17 درصد بیشتر شده است. 

    در این میان، سهم ابزار‌های پذیرش از این تعداد تراکنش شاپرکی قابل توجه است؛ به گونه‌ای که در اسفندماه سال گذشته بیش از 92 درصد از کل تراکنش‌ها از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی بوده است؛ به بیان دیگر بررسی جدیدترین گزارش شاپرک از سهم ابزار‌های پذیرش از تعداد تراکنش‌ها در اسفند 1401 نشان می‌دهد، کارتخوان فروشگاهی با 92.77 درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن ابزار پذیرش اینترنتی با 4.89 درصد و در نهایت ابزار پذیرش موبایلی با 2.34 درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    همچنین مقایسه تعداد هر یک از ابزار‌های پذیرش فعال سیستمی در اسفند 1401 نسبت به بهمن ماه، نشان می‌دهد تعداد ابزار‌های فعال سیستمی پذیرش اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه قبل با رشد همراه بوده؛ به گونه‌ای که تعداد کارتخوان فروشگاهی در آخرین ماه سال قبل با افزایش حدود 2 درصدی نسبت به بهمن ماه به 9 میلیون و 801 هزار و 914 عدد رسیده است. همچنین  تعداد ابزار پذیرش اینترنتی در آخرین ماه سال قبل با رشد 2.63 درصدی نسبت به بهمن 1401 به رقم 791،433 رسیده است؛ بنابراین مجموع تعداد این ابزار‌ها (اینترنتی، موبایلی و فروشگاهی) در ماه پایانی سال 1401 به رقم 10،716،936 رسیده که نسبت به ماه قبل، 2.01 درصد افزایش داشته است.

    از سوی دیگر، مقایسه سهم تعداد هر یک از این ابزار‌های پذیرش فعال سیستمی از کل ابزار‌های بازار در اسفندماه 1401، نشان می‌دهد سهم کارتخوان‌های فروشگاهی از بازار 91.46 درصد بوده است که این میزان در ماه قبل، 91.48 درصد تعیین شده بود و سهم ابزار پذیرش موبایلی از بازار در سومین ماه زمستان 1401، به 1.15 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه)، کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو