عصر بازار

تاسیس بانک و بیمه مشترک بین ایران و سوریه

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به امضای ۱۵ سند همکاری میان تهران و دمشق، تاسیس بانک و بیمه مشترک، افزایش پروازها و راه اندازی خطوط کشتیرانی را از جمله این اسناد اعلام کرد.

تاسیس بانک و بیمه مشترک بین ایران و سوریه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و 14 سند همکاری دیگر به امضای سید ابراهیم رئیسی و بشار اسد رؤسای جمهور و مقامات عالی دو کشور رسید.

    مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و سوریه درباره امضای 15 سند همکاری میان تهران و دمشق گفت: در نشستی با حضور وزیر اقتصاد ایران قرار است بانک و بیمه مشترک برای فعالیت‌های اقتصادی دو کشور راه اندازی شود. با تأسیس بانک و بیمه مشترک بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی انجام خواهد شد، اما تا زمان تأسیس بانک قرار است یک بانک عامل از طرف ایران و سوریه عملیات تبادل مالی آسان را به منظور تسهیل اقدامات مالی برای تجار فراهم کنند.

    *توافق ایران و سوریه برای افزایش پروازها و راه اندازی خطوط کشتیرانی

    وزیر راه و شهرسازی همچنین در دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در سوریه از توافق انجام شده بین ایران و سوریه برای افزایش پروازها در روزهای آتی خبر داد.

    بذرپاش همچنین در پاسخ به ایجاد خطوط کشتیرانی برای حمل محموله‌های بزرگ‌تر و تردد منظم کشتی از بنادر ایران به سوی بنادر سوریه که از دیگر درخواست‌های تجار بود، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر افزایش روابط سیاسی و تجاری با کشورهای همسو و همچنین توسعه اقتصاد دریامحور هرگونه همکاری با بازرگانان در این راستا را دریغ نخواهد کرد.

    وی افزود: در زمینه رفع برخی قوانین دست و پاگیر تجاری برای فعالان بخش خصوصی در بخش‌های ارزی و بانکی در کشور سوریه نیز با استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پیگیری‌هایی در دست اقدام است که به‌زودی این مشکلات نیز با اهتمام طرفین برطرف خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی