عصر بازار

رشد ۵۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲

عصر اعتبار- رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار سازمان مالیاتی از رشد ۵۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی ۴ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۵۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مجتبی امیری با اشاره به وصول 216 هزار و 299 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در 4 ماهه اول امسال، اظهارداشت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه 216 هزار میلیارد و 299 میلیون تومان درآمد‌های مالیاتی وصول شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 143 میلیارد و 888 میلیون تومان بود، رشد 50 درصدی را نشان می‌دهد.

    وی افزود: از مجموع این رقم، بیش از 133 هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم می‌شود که نسبت به قانون بودجه تحقق 90 با 90 درصد تحقق نسبت به قانون بودجه امسال و 52 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

    رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی با بیان اینکه مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت می‌شود، تصریح کرد: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت 81 هزار و 558 میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 41 درصدی را نشان می‌دهد.

    وی با اشاره به وصول 10 هزار میلیارد تومان مالیات بر ثروت در 4 ماهه اول امسال، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 88 درصدی داشته است.

    امیری ادامه داد: 83 هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به وصولی مالیات در بخش کالا‌ها و خدمات با 82 درصد تحقق نسبت به بودجه و 42 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    رئیس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه سهم مالیات مشاغل نسبت به کل مالیات‌های وصولی هشت درصد است گفت: در 4 ماهه امسال 16 هزار و 444 میلیارد تومان مالیات از مشاغل وصول شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 83 درصدی را نشان می‌دهد.

    امیری گفت: مالیات‌های مستقیم با 62 درصد سهم در کل درآمد‌های مالیات بیشترین وصولی مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

    طبق قانون بودجه 1402، دولت در طول سال جاری باید 749 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی