عصر بازار

وزیر بهداشت خبرداد:

رایگان شدن ۹۵ درصد هزینه‌های بستری از طریق برنامه پزشکی خانواده

عصر اعتبار- وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی گفت: در طرح سلامت خانواده برای هر کدملی باید پرونده سلامت ایجاد شود که اگر بیمار شد بر اساس آن به پزشک خانواده مراجعه و به متخصص ارجاع داده و در صورت نیاز به بستری ۹۵ درصد هزینه‌ها رایگان انجام شود.

رایگان شدن ۹۵ درصد هزینه‌های بستری از طریق برنامه پزشکی خانواده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز شنبه در آیین راویان سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: برنامه پزشکی خانواده در 59 شهرستان انجام می شود و کسانی که وارد این طرح شوند مشوق هایی را برای بیمار و پزشک قرار می دهیم.

    وی با بیان اینکه بهترین روش سلامتی بحث خودمراقبتی است و خبرنگاران در این زمینه می توانند به ما کمک کنند، اظهارداشت: خبرنگاران ما نهضت نرم افزاری هستند یک نوع رسالت و هدایت بوده که با هویت ملی رسالت خود را انجام می دهند.

    وزیر بهداشت تصریح کرد: خبرنگار حوزه سلامت راویان امید و سرزندگی هستند دوران همه گیری کرونا اهمیت سلامت را ثابت کرد، در این دوران مشکلات ناشی از عدم سلامت را همه احساس کردند.

    عین اللهی ادامه داد: از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، سلامت است، قبل از انقلاب وابستگی 100 درصد داشتیم، در حوزه سلامت عقب افتاده بودیم بیماران برای درمان به خارج اعزام می شدند و مشکلات دیگر، در حالیکه امروزه ایران در حوزه سلامت در منطقه حرف اول را می زند و پذیرای درمان بیماران خارجی نیز است که در بحث توریسم سلامت مطرح می شود و حتی برخی از کشورها متقاضی انتقال دانش پزشکی ایران هستند بطور مثال کشور عراق دارو و نیروی انسانی ما را مطالبه می کند.

    وزیر بهداشت، با اشاره به افزایش شاخص های امید به زندگی و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار و غیره گفت: کرونا ویروسی بود که قدرت کشورها را مورد سنجش قرار داد، در هیچ جای دنیا تحریم حوزه سلامت نداریم ولی این اتفاق برای کشور ما افتاد اما با حمایت مردم و دولت با خودکفایی باعث انجام سیل واکسیناسیون شد و میزان تزریق واکسن روزانه به بیش از یک میلیون دز نیز افزایش یافت و میزان فوتی های ناشی از این بیماری کاهش داشت.

    وی افزود: توانستیم با پلتفرم های مختلف 6 واکسن تولید کنیم و تعداد زیادی واکسن ذخیره داریم واین قدرت ایران را نشان می دهد.

    وزیر بهداشت گفت: ارتقای سلامت جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، و این به خاطر تلاش خبرنگاران حوزه سلامت است. بحث سبک زندگی باید مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها در این زمینه باز هم می توانند نقش آفرین باشند.

    وی اظهار داشت: مصرف غذاهای آماده میزان باربیماری‌های غیر واگیر را افزایش داده و باید سبک زندگی تغییر یابد. اکنون رسانه های بیگانه امید آفرینی مردم ایران را مورد هدف قرار داده اند و دنبال نشان دادن ناکارآمدی ما هستند، در حالیکه سرمایه های اجتماعی ما با تلاش خبرنگاران افزایش می یابد.

    وی تاکید کرد: خبرنگاران احتیاج به بیمه تکمیلی دارند و معاونت درمان وزارت بهداشت در این زمینه کمک کننده باشد.

    این مقام عالی وزارت بهداشت با اشاره به توسعه رشته های مورد نیاز سلامت در مقطع کاردانی فلوشیب، تخصصی و غیره گفت: آمادگی داریم رشته ارتباطات سلامت و خبرنگاری به شکل علمی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ایجاد شود.

    وزیر بهداشت تاکید کرد: اکنون در تهدید جمعیتی هستیم اگر تا 6 سال آینده مسله جمعیت حل نشود با بحران مواجه خواهیم بود و رسانه ها باید مردم را به فرزندآوری تشویق کنند، در خانواده های مرفه فرزند کمتری دارند و این موضوع ناشی از عدم فرهنگ سازی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو