عصر بازار

تدوین بسته حمایتی برای دانش‌بنیان‌های دارای فروش ۱۰۰۰ میلیارد ریال

عصر اعتبار- از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی بسته «رشد تولید هزار شرکت دانش‌بنیان، هزار محصول دانش‌بنیان» به ارزش هزار میلیارد ریال عرضه و معرفی شد.

تدوین بسته حمایتی برای دانش‌بنیان‌های دارای فروش ۱۰۰۰ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای سیاست‌های کلان کشور مبنی بر افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کشور و همچنین در راستای تحقق شعار سال ـ مهار تورم؛ رشد تولید ـ بسته ویژه‌ای به منظور حمایت از رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در 8 محور تدارک دیده است.

    این بسته به «حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان» از طریق اعطای تسهیلات و ضمانت‌نامه با شرایط ویژه اختصاص دارد ک شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهره مندی از این بسته حمایتی می‌توانند حداکثر تا پایان شهریور ثبت نام کنند.

    طبق این بسته حمایتی شرکت‌های دانش‌ بنیانی که فروش کل آنها (اعم از دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان) مطابق اظهارنامه مالیاتی سال 1401 بیش از 50 میلیارد ریال و حائز شرایط مندرج در بخش سایر ملاحظات این فراخوان باشد، مشروط به دارا بودن یکی از شروط مشمول این حمایت می‌شوند.

    تامین مالی متقاضیان این فراخوان از مسیر منابع شبکه بانکی انجام خواهد شد و معیار حداقل فروش کل شرکت (50 میلیارد ریال در سال 1401) به دلیل ضرورت برآورده شدن ملاحظات شبکه بانکی اعمال شده است.

    شرایط فراخوان بسته رشد تولید به شرح زیر است؛

    شرکت دارای برنامه‌ منسجم برای افزایش فروش محصولات دانش‌بنیان خود در سال 1402 باشد، به نحوی که فروش دانش‌بنیان شرکت به حداقل 2 برابر فروش این دسته از محصولات در سال 1401 افزایش یابد.

    حداقل میزان افزایش فروش دانش‌بنیان مورد انتظار در این برنامه 50 میلیارد ریال است.

    فروش دانش‌بنیان شرکت در مقایسه با فروش این دسته از محصولات در سال 1401 بیش از 1000 میلیارد ریال رشد داشته باشد.

    شرکت دارای برنامه‌ منسجم برای افزایش 30 درصدی صادرات رسمی محصولات دانش‌بنیان خود در سال 1402 نسبت به سال 1401 باشد.

    از سوی دیگر، برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان واجد شرایط فوق، 2 حمایت پیش‌بینی شده است.

    معرفی شرکت‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش یک ساله تا سقف 1000 میلیارد ریال با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (23 درصد) بدون الزام به ایجاد میانگین موجودی یا مسدودسازی منابع توسط شرکت‌ها یکی از این شروط حمایت به شمار می‌رود.

    امکان معرفی به بانک‌های منتخب همراه با ارائه ضمانت‌نامه اعتباری صندوق به عنوان تضمین (وثیقه) اصلی دریافت تسهیلات میسر است.

    صندوق این ضمانت‌نامه را در ازای دریافت چک (در برخی موارد همراه با ضامن غیر) در اختیار این شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد داد.

    همچنین معرفی شرکت‌ها به بانک برای دریافت انواع ضمانت‌نامه‌های پیمان (پیش‌پرداخت، حسن انجام کار و کسور وجه‌الضمان) مورد نیاز برای انعقاد و جاری‌سازی قراردادهای فروش همراه با تأمین 50 درصد سپرده نقدی مورد نیاز بانک توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تخفیف 30 درصدی در کارمزد صدور ضمانت‌نامه بانکی از جمله حمایت‌های صندوق نوآوری در قالب این بسته توسط صندوق خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو