عصر بازار

لایحه مالیات بر مجموع درآمد تدوین شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان مالیاتی گفت: لایحه مالیات بر مجموع درآمد تدوین شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر نهایی شود و به صحن مجلس برود. هدف ما از این لایحه این است که بار مالیاتی را از تولید به سمت اشخاص ببریم.

لایحه مالیات بر مجموع درآمد تدوین شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید محمد هادی سبحانیان گفت: رویکرد نظام مالیاتی، حمایت از تولید و کاهش فشار بر تولید است و در این راستا ضمن انجام اقدامات موثر و بموقع، از وضع قوانین حمایتی استقبال می کند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اراده دولت بر حمایت از تولید است، اظهار داشت: به پیشنهاد دولت در 2 سال گذشته، نرخ مالیات بر فعالیت‌های تولیدی 2 واحد درصد در سال جاری و 5 واحد درصد در سال 1401 کاهش یافته است، اگرچه این اقدام بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی دولت را از بین می‌ برد، اما به جهت حمایت از تولید، پیگیری‌های لازم برای کاهش مالیات واحدهای تولیدی به طور جدی دنبال می ‌شود.

    سبحانیان افزود: رویکرد نظام مالیاتی بر کاهش فشار بر تولید و رفتن به سمت مالیات بر مصرف است. در حال حاضر بیش از 50 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور مبتنی بر مالیات بر ارزش افزوده است که به موازات همین رویکرد است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی به نقش و تاثیر لایحه مالیات بر مجموع درآمد در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: هدف ما از این لایحه این است که بار مالیاتی را از تولید به سمت اشخاص ببریم، این لایحه تدوین شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر نهایی شود و به به صحن مجلس برود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی