عصر بازار

دلالان عامل دستکاری نرخ دلار/ مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار ارز تغییری نداشته‌اند

عصر اعتبار- سرمایه‌گذاری که به واسطه هیجانات موقتی بازار صورت بگیرد سودآور نیست.

دلالان عامل دستکاری نرخ دلار/ مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار ارز تغییری نداشته‌اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، حسن حیدری؛ کارشناس مسائل ارزی در خصوص عدم گرفتار شدن مردم در تله دلالان ضمن هشداردهی به جامعه هدف اظهار کرد: وقتی مولفه‌های کلان تاثیرگذار بر اقتصاد دچار تغییرات خاصی نشده اند هر گونه تغییر در نرخ ارز نشان دهنده دستکاری‌هایی خارج از سیستم واقعی بازار ارز و اقتصاد کلان است لذا نباید در دام تله گذاران ارزی افتاد.

    وی در این باره گفت: اصولا در تنش‌های نظامی و منطقه‌ای که به صورت موقتی یا در طی مدت زمان مشخصی به وقوع می‌پیوندد بازار‌های مالی دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شوند که بخش عمده‌ای از نوسانات ایجاد شده غیر واقعی و محصول زمینه سازی‌هایی است که دلالان مسبب آن هستند.

    این کارشناس اقتصادی تصریح نمود: اقتصاددانان در شرایط ابهام باید هشدار‌های لازم را نبست به مخاطرات پیش روی نرخ ارز به مردم بدهند. وقتی شرایط ابهام در عرصه سیاسی و اقتصادی بالاست هر خریدی در چنین شرایطی ریسک دارد.

    عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس یادآورشد: مولفه‌های اقتصادی دچار کمترین تغییری نشده است. سیاست ثبات ارزی و اقتصادی بانک مرکزی همچنان به قوت خود باقی است، بنابراین ابهامات موجود ناشی از مسائل سیاسی و تنش‌های نظامی منطقه‌ای است نه مسائل اقتصادی داخلی.

    حیدری در این باره یادآور شد: خریداران ارز در شرایطی که بازار مبهم است بعد از فروکش کردن نوسانات سیاسی و نظامی متضرر می‌شوند. بار‌ها ثابت شده با بازگشت آرامش به فضای سیاسی کشور نرخ ارز به رقم‌های پایین برمی گردد.

    این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: خریدی که در شرایط ابهام صورت بگیرد، سود آور بودنش نیز مبهم باقی می‌ماند بنابراین سرمایه گذاری باید براساس اصول و قواعد اصلی خود انجام شود. سرمایه گذاری که به واسطه هیجانات موقتی بازار صورت بگیرد سودآور نیست.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۹ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار