عصر بازار

امسال ۲۰۸ هزار قطعه سکه به عموم مردم تخصیص یافت

عصر اعتبار- در نیمه نخست سال جاری ۸۱۶۷ کیلوگرم شمش طلا با ارزش بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

امسال ۲۰۸ هزار قطعه سکه به عموم مردم تخصیص یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، نیمه نخست سال جاری، شاهد برگزاری 36 حراج حضوری در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران بود؛ طی این مدت 8167 کیلوگرم شمش طلا با ارزش بیش از 37 هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین طی 6 ماه ابتدایی امسال، 208 هزار و 368 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است.

    شمش‌های عرضه شده در این مرکز، یک کیلوگرمی و با عیار حداقل 995 در هزار بوده است. شمش‌های عرضه شده در مرکز مبادله ایران وارداتی و ویژه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان بوده است. خریداران این شمش‌ها نیز صنعتگران طلای کشور و فعالان حوزه شمش بوده اند. طبق شیوه نامه شماره 4 مورخ 9 بهمن ماه 1402، متقاضیان خرید شمش در این مرکز می‌توانند از گروه‌های «فروشندگان عمده شمش طلا»، «تولیدکننده و سازنده فعال مصنوعات طلا»، «خرده فروشان طلای آبشده» و «بانک عامل با تایید بانک مرکزی» باشند.

    تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، همچنین طی 6 ماه ابتدایی سال 1403، شاهد تخصیص 208 هزار و 368 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان بوده است.

    این گزارش حاکی است، هفت جلسه حراج غیرحضوری سکه طلا در این مرکز برگزار شده است که در نتیجه آن، 94 هزار و 659 ربع سکه، 77 هزار و 446 تمام سکه و 36 هزار و 263 نیم سکه تخصیص داده شده است

    پورسعید خلیلی