عصر بازار

آمار ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳؛

۳۳ میلیارد دلار برای واردات تامین ارز شد

عصر اعتبار- طی نیمسال اول سال جاری، بانک مرکزی ۳۳ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار براِی واردات کالا‌های اساسی، دارو و ... تامین ارز کرد.

۳۳ میلیارد دلار برای واردات تامین ارز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، طی نیمسال اول سال جاری، بانک مرکزی 33 میلیارد و 102 میلیون دلار براِی واردات کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و تقاضا‌های خدماتی تامین ارز کرد.

    بانک مرکزی طی مدت مذکور، 7 میلیارد و 210 میلیون دلار برای واردات کالا‌های اساسی و دارو تامین کرده است؛ از این مقدار، 5 میلیارد و 620 میلیون دلار به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و یک میلیارد و 590 میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

    همچنین، 25 میلیارد و 79 میلیون دلار برای واردات بخش صنعت، ارز نیمایی و توافقی تامین شده است. صنایعی که عمدتا این حجم ارز برای آن‌ها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است. سهم ارز نیمایی از کل ارزش تامین ارز گروه صنایع، 17 میلیارد و 689 میلیون دلار است و این عدد برای گروه واردات در مقابل صادرات، 7 میلیارد و 390 میلیون دلار و با نرخ توافقی بوده است.

    بانک مرکزی در 6 ماهه اول امسال، 813 میلیون دلار برای پاسخ به نیاز‌های خدماتی تخصیص داده است

    پورسعید خلیلی