عصر بازار

رئیس گمرک خبر داد

افزایش ۳۹ درصدی درآمدهای گمرکی در سال جاری

عصر اعتبار- به گفته رئیس کل گمرک، درآمدهای وصولی گمرک و واریزی به خزانه در نیمه اول سال جاری به ۱۱۱ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان رسید که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۹ درصدی درآمدهای گمرکی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد رضوانی‌فر اظهارکرد: درآمدهای وصولی گمرک و واریزی به خزانه در نیمه اول سال جاری به 111 هزار و 633 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 39 درصد افزایش داشته است.

    وی در خصوص میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در شش ماهه اول سال‌جاری اظهار کرد: میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با 61 درصد افزایش به رقم 44 هزار و 137 میلیارد تومان رسید.

    به گفته رئیس کل گمرک ایران، میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای 600 دلار، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، معدنی و کشاورزی و 23 ردیف درآمدی گمرک در شش ماهه ابتدایی امسال 64 هزار و 871 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 74 درصد رشد نشان می‌دهد.

    رضوانی‌فر در پایان افزود: میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی در شش ماهه اول امسال به میزان 46 هزار و 762 میلیارد تومان بوده که هشت درصد افزایش داشته است.

    پورسعید خلیلی