عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۲ درصد افزایش به ۲۷۴۷ دلار و ۵۶ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.42 درصد افزایش به 2747 دلار و 56 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.21 درصدی به 2754 دلار و 60 سنت رسیده است.
    احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را طی چند هفته گذشته افزایش داده است.

    ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه و پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را بیش از 32 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داده، چون تمایل برای خرید آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا رفته است.
    بی ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم تقاضا برای این فلز گرانبها را افزایش داده است.
    بالا رفتن احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزش دلار را بالا برده، اما افزایش شاخص دلار تاثیری بر قیمت طلا نداشته است.
    در این بین، قیمت پالادیوم هم به خاطر نگرانی در مورد مختل شدن صادرات روسیه به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده است. پالادیوم با 3/2 افزایش 1194 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.
    درخواست آمریکا از اعضای گروه 7 برای محدود کردن درآمد روسیه از طریق تحریم پالادیوم و تیتانیوم این کشور باعث افزایش 9 درصدی قیمت این فلز در روز پنجشنبه شد.
    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.05 درصد کاهش به 33 دلار و 78 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.41 درصدی 1025 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

    پورسعید خلیلی