عصر بازار

معاون طیب نیا اعلام کرد:

معرفی متواریان مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی به معرفی برخی متواریان مالیاتی پرداخت و گفت: مالیات پرداختی یک دهم درصد از افراد بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

معرفی متواریان مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، علی عسکری  درباره روند فرار مالیاتی در کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی را به هیچ دستگاه، سازمان و شخصی منتسب نمی کند و کسانی که فرار مالیاتی دارند، روزنه های احتمالی قانون را پیدا می کنند و با شناخت آنها سوء استفاده کرده و از پرداخت مالیات فرار می کنند.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به عنوان نمونه، واردات کالا به مناطق آزاد، آزاد است و این کار قانونی محسوب می شود اما خروج کالا از این مناطق باید از مبادی گمرک و با پرداخت سود بازرگانی و حقوق گمرکی و غیره صوررت گیرد و چنانچه خارج از این مسیر اقدام شود، فرار مالیاتی تلقی می شود، زیرا این فرد درآمدی کسب کرده و برای آن، مالیات عملکردی هم ارائه نمی کند و بر این اساس، قابل شناسایی نیست.

    وی، فرار مالیاتی در بازارچه های مرزی را نمونه دیگری ذکر و بیان کرد: هر فردی که در بازارچه های مرزی فعالیت می کند و دارای کارت پیله وری و مرزبانی است، می تواند 80 دلار کالا وارد کشور کند اما برخی با این کارت‌ها تا 800 هزار دلار هم کالا وارد کرده اند و این فرار مالیاتی است. 

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: ترانزیت کالا نیز نوعی دیگر است. ترانزیت‌هایی به کشورهای عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و غیره صورت می گیرد اما کالا در میانه راه در کشور خالی می شود ولی کامیون از مرز عبور می کند و این فرار مالیاتی است.

    عسکری در بخش دیگری از سخنان خود درباره سهم و میزان مالیات پرداختی افراد در کشور بر اساس درآمدهایشان گفت: هر جامعه ای حق و حقوقی دارد و کسانی که فرصت کار و فعالیت در جامعه را پیدا کرده اند و از امکانات کشور استفاده می کنند، باید مالیات آن را هم بپردازند، این در حالی است که سازمان امور مالیاتی، مالیات‌ها را براساس درآمدهای افراد شناسایی و وصول می‌کند.

    وی افزود: اگر کسی درآمدی کسب نکرده باشد و سازمان امور مالیاتی از وی مالیات اضافه دریافت کرده باشد، اطلاع دهد تا ما رسیدگی کنیم و حقوق آنها را بازگردانیم. برخی‌ می گویند که مغازه‌های خود را به خاطر مالیات می بندند اما همین افراد در جای دیگری مغازه دارند و یا پس از مدت زمان کوتاهی دوباره فعالیت خود را آغاز می کنند و تمامی این کارها برای فرار کردن از پرداخت مالیات است.

    عسکری با اعلام اینکه 72 درصد مودیان در کشورمان کمتر از 500 هزار تومان مالیاتی می پردازند، یعنی مالیاتی پرداختی 496 هزار و 431 مودی بین یک ریال تا 500 تومان است، افزود: 3.1 درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین 3 تا 5 میلیون تومان، 2.2 درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین 5 تا 10 میلیون تومان، کمتر از یک درصد از افراد مالیات پرداختی شان بین 10 تا 50 میلیون تومان و یک دهم درصد از افراد مالیات پرداختی شان بیش از 50 میلیون تومان است که تعداد آنها به 503 نفر می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو