عصر بازار

تهران دارای بیشترین فرار مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بیشترین فرار مالیاتی در تهران اتفاق می افتد ، گفت : به دلیل ازدحام فعالیت های اقتصادی ، تهران هم بیشترین مودی و هم بیشترین فرار مالیاتی را دارد.

تهران دارای بیشترین فرار مالیاتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما: علی عسکری در مصاحبه باخبرنگاران درباره اصنافی که بیشتر از دادن مالیات فرار می کنند ، افزود : طلافروشان ، پارچه فروشان ، لوازم خانگی ، سنگ فروشان و آهن فروشان ، بیشترین فرار مالیاتی را دارند و  اگر بخواهیم اسامی صنوفی را که در پرداخت مالیات سختی به خرج می دهند بگوییم باید تا آخر صف برویم.

    رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی پرداخت مالیات برای آحاد جامعه گفت : بخش های متعددی هستند که باید برای نزدیک کردن آنها با نظام مالیاتی کار بیشتری کنیم.

    عسکری گفت : تجربه ای که در مالیات ستانی داریم نشان می دهد برخی صنوف هستند که مقداری در پرداخت مالیات سختی به خرج می دهند و برای شفاف شدن فعالیت خود مقاومت می کنند.

    رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت : این صنوف مودی سازمان امور مالیاتی محسوب می شوند اما نسبت به فعالیتی که دارند  مالیات کمتری می دهند و البته در بین آنها افرادی هم هستند که مالیات می دهند و مشکلی با آنها نداریم.

    عسکری درباره تغییر معاون مالیات های مستقیم سازمان و ارتباط آن با اختلاف سازمان با صنوف گفت : هیچ ارتباطی بین این دو موضوع نیست و معاون مذکور که از زبده ترین مدیران مالیاتی کشور بود به درخواست خودو البته با چند ماه مقاومت ما ، تغییر کرد.

    رئیس کل سازمان مالیاتی کشور ارزش درآمدهای وصولی را تا پایان مرداد 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که تحقق 84 درصدی را نشان می دهد.

    عسکری درباره اجرای اصلاح قانون مالیات های مستقیم هم گفت : این قانون از ابتدای سال 95 اجرا می شود اما مودیان باید از امسال به تکالیف خود عمل کنند و فقط اظهارنامه ها را سال بعد می دهند.

    وی افزود : مالیات تکلیفی ،مالیات ارث ، مالیات اجاره و سایر تکالیف قانون جدید از ابتدای سال 95  عملیاتی می شود .

    رئیس کل سازمان مالیاتی کشور همچنین گفت : شرکت های دانش بنیان در چارچوب قانون از مالیات معاف هستند.

    عسکری با بیان اینکه مالیات خانه های  خالی هم از  ابتدای سال آینده عملی می شود ، گفت : اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در دولت در حال بررسی برای انجام اصلاحات است.

    وی درباره صنوف مشمول مالیات بر ارزش افزوده گفت : به کسانی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند گواهی داده شده است و  مشتریان می توانند گواهی را از صنف طلب کنند.

    نیاز ما، فرهنگ مالیاتی کارآمد است

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور  همچنین در آیین پایانی جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی کشور با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های لازم برای اجرای طرح جامع نظام مالیاتی گفت: مهم ترین نیاز ما  وجود فرهنگ کارآمد مالیاتی در کشور است.

    علی عسکری  با اشاره به تجربه سایر کشورها از جمله ترکیه در زمینه توسعه فرهنگ مالیاتی گفت: توسعه فرهنگ مالیاتی مهم ترین موضوعی است که در ایران به آن نیاز داریم.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ ملی مالیاتی گفت: آثاری که کودکان و نوجوانان به این جشنواره ارسال کردند حاوی نگاه نو ، خلاقانه و مثبت به موضوع مالیات در بین این قشر از جامعه است و با این نوع نگاه ما می توانیم به سمت نظام کارآمد مالیاتی حرکت کنیم.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به آماده بودن زیرساخت های طرح نظام جامع مالیاتی گفت: تعداد نیروی انسانی در نظام مالیاتی از 23 هزار نیرو به 35 هزار نیرو افزایش یافته و 100 میلیارد تومان فقط برای تجهیز مرکز داده ها یا دیتاسنتر این سازمان  خریداری شده است اما تمام این فعالیت های سخت افزاری به توسعه فرهنگ مالیاتی نیز نیاز دارد تا بتوانیم مردم را از خواب بیدار کنیم و نسبت به اهمیت مالیات آگاه کنیم.

    عسکری گفت: متاسفانه به دلیل استقرار نظام پادشاهی در طول سالیان متمادی در ایران و در کنار آن جامعه مذهبی در ایران ، علمای دینی همواره بر ندادن مالیات به نظام پادشاهی تاکید می کردند.

    وی افزود : متاسفانه از آن دوران هنوز این فرهنگ در بین مردم باقی مانده است که باید تلاش کنیم و این فرهنگ را تغییر بدهیم.

    تقدیر از برگزیدگان جشنواره فرهنگ مالیاتی

    در مراسم پایانی نخستین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی که امروز باحضور مسئولان اقتصادی، فرهنگی، دست اندرکاران رسانه های جمعی و فعالان عرصه های فرهنگی و هنری کشور در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، از برگزیدگان رشته های چهار گانه این جشنواره با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی تقدیر شد.

    هیئت داوران نخستین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی، برگزیدگان این جشنواره را به این شرح معرفی کرد: در بخش « هنرهای تصویری» و در رشته پویانمایی،فتح الله ندیمی سیار (تهران)، محسن شیری(همدان) و سعید شاهوردی(لرستان) به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کرده و به ترتیب تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کردند. در بخش « هنرهای تصویری » و در رشته فیلم کوتاه، هیچ یک از آثار نتوانست نظر هیات داوران این بخش را به عنوان اثر برگزیده اول و دوم جلب کند؛ در نتیجه هیات داوران از محمد کرمی(آذربایجان شرقی) به عنوان برگزیده رتبه سوم با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر کرد.

    همچنین مینا سعادتمند، حمید اسکندری و محمد تقی رحمتی(هر سه نفر از قم) بعنوان منتخب ویژه هیات داوران در بخش فیلم کوتاه برگزیده و لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کردند.

    در بخش « هنرهای تصویری » و در رشته تیزر، حمید رضا حیدری(تهران)، رضا مرتضی زاده(خراسان رضوی) و فاطمه فیروزمند(خراسان رضوی) حائز رتبه های اول تا سوم شده و تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کردند. همچنین در بخش « هنرهای تجسمی » و در رشته کاریکاتور، هیات داوران جشنواره، مهدی عزیزی (مرکزی )، محمد علی خلجی(تهران) و عفت امجدی پور(خراسان رضوی) را به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم این رشته معرفی کرد و تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به ایشان اهدا کرد. در همین بخش و در رشته طراحی پوستر، معصومه لوینی(همدان)، مریم تاجیک(تهران) و مهدی حجازی(همدان) موفق به کسب تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند.

    در رشته طراحی و نقاشی بزرگسالان بخش «هنرهای تصویری» نیز سمانه مطلبی سلوط و مجتبی ابراهیمی به عنوان نفرهای اول و دوم این بخش معرفی شدند و البته هیات داوران این بخش، هیچیک از شرکت کنندگان را به عنوان نفر سوم این رشته معرفی نکرد.

    تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز به برگزیدگان این رشته اهدا شد. در رشته طراحی و نقاشی دانش آموزی نیز، از 28 دانش آموز تقدیر شد. علیرضا شیدایی(آذربایجان شرقی)، هستی فرزین(آذربایجان شرقی)، دیانا پهلوان پور(آذربایجان شرقی)، هلنا عبدالهی(آذربایجان شرقی)، ندا اسحقی(آذربایجان شرقی)، معصومه قانعی تشریق(همدان)، ابوالفضل خدایی ویند(آذربایجان شرقی)، مهدی حجازی(همدان)، فربد زینعلی(زنجان)، مهشید اسدی(تهران)، ائلمان قره خانلو(آذربایجان شرقی)، امین ایمان خواه(تهران)، علی ایمان خواه(تهران)، فائزه بیگدلی(زنجان)، فاطمه بیات(زنجان)، شکیلا عزیزی(زنجان)، سید هادی موسوی(زنجان)، مهدی بیگدلی(زنجان)، فاطمه امین زاده(زنجان)،آرین علی محمدی(زنجان)، نوشین عباسی آزاد(زنجان)، غزال آدینه وند قبادی(لرستان)، عسل ساوری(گلستان)، ریحانه نورآبادی(گلستان)، فاطمه مومنی(گلستان)، پانته آ منصوری(گلستان)، یگانه مرادی(گلستان) و آیناز مومنی(گلستان)، دانش آموزان منتخبی بودند که با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از ایشان تقدیر بعمل آمد. همچنین داوران بخش «ادبیات»، از علی فردوسی(اصفهان)، حسین عبدی(گلستان) و منصوره اسحق زاده(تهران)، به عنوان نفرات اول تا سوم رشته شعر با اهدای تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل کردند. در رشته داستان کوتاه بخش «ادبیات» نیز، هیات داوران به ترتیب از فاطمه پاکدل(قم)، خدیجه مرادی(تهران) و محسن رضوانی(تهران) به عنوان رتبه های اول تا سوم این رشته تقدیر کرد و تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به ایشان اهدا شد. در بخش «ادبیات» و در رشته فیلمنامه نویسی هیات داوران هیچ یک از شرکت کنندگان را به عنوان نفرات برتر اول، دوم و سوم معرفی نکرد و از محمود الیاسی(قم)، رامین کرد رستمی(گلستان) و محمدرضا ادیب زاده(تهران) به عنوان منتخب ویژه هیات داوران این رشته با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر بعمل آمد. در بخش «ادبیات» و در رشته نمایشنامه نویسی نیز هیچ یک از شرکت کنندگان نتوانستند حائز رتبه اول تا سوم شوند. در این رشته نیز از پژمان سهرابی(تهران)، صبورا شهابی باهر(همدان) و آزاده چشمه سنگی (تبریز) به عنوان منتخب ویژه هیات داوران این رشته با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر بعمل آمد. در بخش «ادبیات» و در رشته انشای دانش آموزی نیز 17 دانش آموز به عنوان نفرات برگزیده این رشته معرفی شدند. بر این اساس از آریانا برامکه(فارس)، حامد سلمانی(همدان)، امیرحسن ابراهیمی خبیر(تهران)، یگانه مرادی(گلستان)، فاطمه خیامی نژاد(خراسان رضوی)، مرجان سیفوری(تهران)، علی طغیانی(اصفهان)، سید پارسا صفوی یزدی(تهران)، امیر مهدی جوان بختی(تهران)، زهرا مظفری(زنجان)، علی عرفانی(اصفهان)، فاطمه سراوانی(گلستان)،آرمین حقیقت آملی(تهران)، هانیه ترابی(زنجان)، رایا جمعه(گلستان)، پرین پارسایی(گلستان) و کارن خلیلی(گلستان) با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر بعمل آمد. در بخش «رسانه های دیجیتال» و در رشته وبلاگ نویسی، هیات داوران از بهنام بختیاری(تهران)، مهدی حیدرپور(تهران) و محمد وکیلی(خراسان رضوی) به عنوان نفرات اول تا سوم این رشته با اهدای تندیس(رتبه اول)، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل کرد. در رشته طراحی بازی و سرگرمی این بخش نیز، هیات داوران جشنواره هیچیک از آثار ارسالی را مستحق کسب رتبه اول و دوم ندانست.

    بر این اساس، از میلاد میثمی(مرکزی) به عنوان رتبه سوم این رشته، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر بعمل آمد.

    گفتنی است ترکیب هیات داوران نخستین جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی عبارت بودند از : بخش‌هنرهای تصویری (فیلم کوتاه، پویانمایی، ساخت تیزر، موبایل‌فیلم): مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و جمال رحتمی. بخش‌هنرهای تجسمی (طراحی و نقاشی(بزرگسالان و دانش‌آموزی)، کاریکاتور، طراحی پوستر و عکس) : محمدعلی بنی‌اسدی،سید مسعود شجاعی طباطبایی و سید حسن موسی‌زاده . بخش ادبیات (شعر، داستان‌کوتاه، فیلم‌نامه نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی و انشاء): علیرضا قزوه، راضیه تجار، ناصر هاشم‌زاده و فریبا یوسفی. بخش رسانه‌های دیجیتال (وبلاگ‌نویسی): دکتر محمد سلطانی‌فر. بخش رسانه‌های دیجیتال (بازی و سرگرمی): امیر هوشنگ امام جمعه.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو