عصر بازار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

مراکز بیمه‌ای توانایی بیمه مبتلایان به HIV را ندارند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به هزینه درمان بالای بیماران مبتلا به ویروسHIV ، گفت: مراکز بیمه با سرانه‌هایی که در کشور وجود دارد درمان‌های فوق تخصصی را پوشش نمی دهند.

مراکز بیمه‌ای توانایی بیمه مبتلایان به HIV را ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سیامک مره صدق در گفت وگو با  خانه ملت، در واکنش به شیوع بیماریHIV  و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور، گفت: تخمین جمعیت مبتلا بهHIV  بسیار پیچیده است، البته باید به این نکته توجه داشت که تعداد مبتلایان با دو فاکتور سنجیده می شود، نخست کسانی که بیماری ایدز دارند و دوم کسانی که ناقل ویروسHIV  هستند، از نظر علمی در دنیا یک تخمین کلی وجود دارد مبنی بر اینکه تنها 10 درصد کسانی که حامل ویروسHIV   هستند به مرحله‌ای می رسند که بیماریشان قابل شناسایی باشد.

    تخمین جمعیت مبتلایان به ایدز امکان پذیر نیست

    نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال هر تعداد در کشور بیماری ایدز تشخیص داده شود، 10 برابر آن در فاز ناقل بودن هستند، بنابراین تخمین تعداد افراد مبتلا به ایدز کار مشکلی است.

    وی با اشاره به وضعیت درمانی مبتلایان به ویروسHIV ، افزود: مبتلایانی که وارد فاز بیماری می‌شوند تحت درمان قرار می‌گیرند، منتهی آن دسته‌ای برای سلامت جامعه خطرناک هستند که هنوز وارد فاز بیماری نشده و در محیط های پرخطر زندگی می کنند.

    مره‌صدق با اشاره به اینکه امکان شناسایی مبتلایان به ویروسHIV  که وارد فاز بیماری نشده‌اند در هیچ جای دنیا وجود ندارد، گفت: در برخی کشورها آزمایش تشخیص ناقل بیماری اجباری شده اما اکثر کشورهای دنیا با این آزمایش مخالف هستند، در واقع آنچه مطرح می شود اینکه از نظر مراکز درمانی هر فرد ناشناخته‌ای باید حامل ویروسHIV  تلقی شود.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: استرلیزه کردن وسایل پزشکی پس از هر بار مصرف، رعایت مسائل بهداشتی برای پزشکانی که خدمات سرپایی ارائه می کنند مانند تزریقات، دندانپزشکی ها، حتی آرایشگاه ها و مراکزی که اقدام به خالکوبی می کنند الزام آور است زیرا این مراکز مستعد انتقال ویروسHIV  هستند.

     

    آموزش؛ مهمترین اقدام برای پیشگیری از ایدز است

    وی با یادآوری اینکه در پیشگیری از بیماری ایدز موفق نبوده‌ایم، گفت: در طول این سال‌ها در مراکز آموزشی چون مدارس می توانسیتیم بسیار قوی تر عمل کنیم، این در حالی است که در متون درسی دبیرستان به مسائل بهداشت شخصی و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه ایدز پرداخته نشده است، در واقع آگاهی به دانش آموزان ارائه نشده است.

    مره صدق با تاکید بر اینکه آموزش؛ مهمترین اقدام برای پیشگیری از ایدز است، گفت: با وجود لوازم پیشگیری در جامعه اگر آموزشی ارائه نشود تاثیری نخواهد داشت، در برخی از کشورهای دنیا در مراکز پرخطر لوازمی  همچون سرنگ برای مصرف معتادان مواد مخدر در جهت جلوگیری از شیوع بیماری ایدز توزیع می‌شود.

     

    مراکز بیمه ای توانایی بیمه مبتلایان به HIV  را ندارند

    نماینده کلیمیان در مجلس نهم، تصریح کرد: در حقیقت باید برای افرادی که در معرض خطر بیماری ایدز هستند ایجاد نیاز کرد به شکلی که پس از آموزش‌های اولیه، لوازم پیشگیری از بیماری را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داد.

    وی با انتقاد از وضعیت بیمه‌ای و اشتغال بیماران مبتلا بهHIV ، گفت: متاسفانه در حال حاضر هزینه درمان این افراد بسیار بالاست، اما بیمه با سرانه‌هایی که در کشور وجود دارد درمان‌های فوق تخصصی را پوشش نمی‌دهد.

     

    دلیل قانونی برای اخراج مبتلایان به ایدز وجود ندارد

    مره صدق با اشاره به هزینه درمان و بیمه بالای مبتلایان به ویروسHIV  ، گفت: در حالی که هزینه پیشگیری از این بیماری تنها به اندازه درمان یک فرد مبتلا بهHIV  است، در خصوص امنیت شغلی نیز باید تاکید کنیم که هیچ دلیل قانونی برای اخراج افرادی که مبتلا به بیماریHIV  هستند وجود ندارد.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حتی در برخی مراکز درمانی دیده شده که از درمان افراد مبتلا به ویروسHIV  خودداری می کنند این موضوع نیز از نظر پزشکی باید بررسی شود، در برخی کشورهای دنیا مراکز خاص درمانی مثل دندانپزشکی برای این افراد در نظر گرفته شده، با این حال اگر امنیت درمانی بیماران مبتلا به ایدز خدشه دار شود، احتمال پنهان کردن بیماری توسط این افراد وجود دارد کما که این پنهانکاری بسیار خطرناک تر خواهد بود.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ طی روزهای اخیر روزبه کردونی مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از در دستور کار قرار گرفتن حمایت بیمه‌ای از مبتلایان به ایدز خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو