عصر بازار

مدیر بیمه مرکز خدمات حوزه تشریح کرد:

جزئیات بیمه‌ای مرکز خدمات حوزه برای طلاب

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه‌های مرکز خدمات گفت: در سراسر کشور بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی وجود دارد که در این مراکز طلاب به صورت رایگان درمان می‌شوند و درخواست ما این است که طلاب محترم ابتدا به مراکز درمانی تأمین اجتماعی مراجعه کرده و ابتدا از خدمات بیمه پایه برخوردار گردند و سپس از بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند تا سقف درمانی آنها در بیمه تکمیلی پر نشود.

جزئیات بیمه‌ای مرکز خدمات حوزه برای طلاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حجت الاسلام محمد حسین عدالت با اشاره به فعالیت‌های بیمه‌ای معاونت سلامت و تأمین اجتماعی مرکز خدمات گفت: یکی از دغدغه‌های مهم عموم مردم و همچنین طلاب و روحانیون بیمه پایه و بیمه تکمیلی است.

    وی بیان کرد: از سال 83 مرکز خدمات با انعقاد قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی به بیمه طلاب ورود پیدا کرد و به عنوان کارگاهی مهم در سطح کشور با دریافت حق بیمه از طلاب، آنان را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داد که از کارافتادگی، بازنشستگی، پس از فوت و نیز درمان را شامل می‌شود.

    *بیمه تامین اجتماعی شامل چه کسانی است؟

    مدیرکل بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به اینکه بیمه پایه تأمین اجتماعی شامل کلیه طلاب برادر بالای 20 سال و زیر 60 سال که ایرانی باشند می‌شود گفت: کسانی که تحت شمول بیمه پایه تأمین اجتماعی نمی‌باشند؛ شامل برادران زیر 20 سال و بالای 60 سال، خواهران طلبه و طلاب غیر ایرانی هستند که تحت پوشش بیمه سلامت یا بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرند که تنها بحث درمان را شامل می‌شود.

    وی با بیان این که به دلیل محدودیت‌ها، مرکز خدمات نسبت به بیمه تأمین اجتماعی خواهران طلبه اقدام نکرده است افزود: البته برای اساتید خواهر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و در بعضی موارد نیز حق بیمه را خود حوزه‌ها پرداخت می‌کنند.

    حجت الاسلام عدالت با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم دیگر طلاب بحث بیمه تکمیلی است تصریح کرد: از سه سال پیش تاکنون با حمایت و ابتکار ریاست مرکز خدمات و حمایت دفتر مقام معظم رهبری و با قراردادی که با بیمه سینا منعقد گردید، طلاب حوزه‌های علمیه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند. البته طلاب با مراجعه به سایت مرکز خدمات و پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

    وی ابراز داشت: اگر طلبه‌ای دچار بیماری جسمی شود در ابتدا با دفترچه تأمین اجتماعی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و هر آنچه را تعرفه تأمین اجتماعی در بحث درمان است را، بیمه پایه پرداخت می‌کند و مابقی آن تا سقف تعهداتی که بیمه‌گر تکمیلی متعهد می‌شود توسط آن شرکت پرداخت می‌شود.

    *بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو

    مدیر کل بیمه‌های مرکز خدمات عنوان کرد: بعد از 3 سال وارد قرارداد شرکت بیمه آسیا شدیم که یکی از شرکت‌های بیمه‌ای معتبر در سطح کشور است، طلاب در حقیقت در حال حاضر تحت پوشش تکمیلی شرکت بیمه آسیا قرار گرفتند.

    وی بیان کرد: توصیه اکید این اداره کل به طلاب این است که حتی‌الامکان از بیمارستان‌ها و مراکز دولتی( بعد از مراکز درمانی تأمین اجتماعی) به دلیل بهره‌مندی از تخفیفات ویژه طرح تحول سلامت قبل از بیمه تکمیلی و پر نشدن سقف تعهدات طلاب استفاده نمایند.

    حجت الاسلام عدالت با تأکید بر استفاده صحیح از بیمه پایه در بحث درمان تصریح کرد: در سراسر کشور بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی وجود دارد که در این مراکز طلاب به صورت رایگان درمان می‌شوند و درخواست ما این است که طلاب ابتدا به مراکز درمانی تأمین اجتماعی مراجعه کرده و از خدمات بیمه پایه برخوردار شوند و سپس از بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند؛ چراکه سقف تعهدات بیمه تکمیلی محدود است و اگر سقف پر شود در مراجعات بعدی طلبه با مشکل درمان مواجه خواهد شد که امیدواریم این توصیه را جدی بگیرند.

    وی با بیان اینکه با توجه به اتمام قرار داد بیمه سینا در پایان خرداد ماه سال جاری بحث تصفیه حساب آن بیمه از یک طرف با مرکز خدمات و از طرفی تصفیه تعهدات طلاب مطرح شد افزود: با توجه به اینکه بیمه سینا مقداری از حق بیمه را هنوز از مرکز طلبکار هست و از طرفی هم بخشی از تعهدات خود را به طلاب پرداخت نکرده‌ به دنبال این مسئله هستیم که با جلسات متعدد که با آنها داشته‌ایم و در روزهای آتی خواهیم داشت این مسئله را حل کنیم تا ضمن پرداخت طلب بیمه سینا همزمان تعهدات طلاب هم پرداخت شود و امیدواریم در ظرف روزهای آینده و تا پایان شهریور کل تعهدات اسناد درمانی از طرف بیمه سینا با تفاهم و توافقی که خواهیم داشت پرداخت شود.

    *تخفیف 35 درصدی بیمه شرکت طرف قرارداد با مرکز خدمات

    مدیرکل بیمه‌های مرکز خدمات با اشاره به اینکه در کنار قراردادی که با بیمه آسیا داشته‌ایم بحث خودرو نیز مطرح است اذعان داشت: اکنون بیمه آسیا 35 درصد برای شخص ثالث و تا 70 درصد برای بیمه بدنه تخفیف ارائه می‌کند و این ظرفیت وجود دارد طلاب بتوانند علاوه بر مراجعه به مراکز خدمات حوزوی به نمایندگی‌های بیمه آسیا در سراسر کشور در شهرستان‌ها نیز مراجعه کرده و از این تخفیف استفاده کنند.

    حجت الاسلام عدالت بیان کرد: بیمه خودرو شامل همه طلاب حتی خواهران طلبه (و همسرانشان) نیز می‌شود و هر طلبه می‌تواند دو اتومبیل و دو موتورسیکلت را که سند آن به نام خود، همسر یا فرزندان تحت تکفل وی می‌باشد را بیمه کند.

    وی تصریح کرد: چنانچه طلاب محترم بیمه اتومبیل خود را از سایر شرکت‌های بیمه‌ای غیر از شرکت بیمه آسیا خریداری نمایند در صورت بروز هرگونه مشکل در فرایند اخذ خسارت مرکز خدمات هیچ‌گونه حمایتی در این زمینه نمی‌تواند داشته باشد.

    مدیرکل بیمه‌های مرکز خدمات با بیان اینکه یکی از مزایای بیمه آسیا تعدد و پراکندگی شعب و نمایندگی‌های بیمه آسیا در سراسر کشور است اظهار کرد: طلابی که در شهرهای دوردست و محروم زندگی می‌کنند نیازی نیست که به مراکز استانی برای بیمه مراجعه کنند، بلکه شعب بیمه آسیا در شهرهای مختلف بحث بیمه تکمیلی، درمان، عمر و حادثه را انجام می‌دهند که این امر موجب سهولت کار طلاب محترم شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو