عصر بازار

تابش:

مردم باید از نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی مطلع شوند

عصر اعتبار- نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت : توزیع درآمدهای مالیاتی بصورت صحیح انجام و مردم باید بصورت شفاف از هزینه کرد مالیاتهای پرداختی مطلع شوند.

مردم باید از نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی مطلع شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدرضا تابش روز سه شنبه در دیدار مدیرکل و معاونین امور مالیاتی استان یزد افزود : بازتوزیع درآمدهای مالیاتی بصورت صحیح انجام و مردم باید به صورت شفاف از هزینه کرد مالیاتهای پرداختی مطلع شوند.
    وی اضافه کرد : بحث مالیات و خراج در حکومت ها و فقه اسلامی دارای جایگاه خاصی است و شاید به جرات بتوان گفت یکی از دلایل فراز و فرود حاکمیت ها در طول ادوار مختلف در چارچوب همین مباحث بوده است.
    عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات اظهار کرد : مجلس در ارتباط تنگاتنگ با مردم و دولت سعی دارد با اصلاح قوانین مالیاتی کشور بگونه ای عمل کند که با رعایت انصاف و عدالت، شفافیت مالیاتی و رضایتمندی حداکثری مردم حاصل شود.
    تابش با بیان اینکه اتکا به درآمدهای کلان نفتی در سالیان متمادی گذشته باعث نارسایی در نظام اقتصادی و همچنین به حاشیه رفتن مالیات در کشور شده است ، افزود : مالیات به عنوان یکی از منابع مهم درآمد دولتها و محرکی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه و ارتقای خدمات اجتماعی باید بصورت جدی تر مورد اهتمام قرار گیرد.
    نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی شاخص هایی همچون عدالت مالیاتی ، جلوگیری از فرار مالیاتی و بازتوزیع صحیح درآمدهای مالیاتی را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر توجه به تفاوت درآمد قشرهای مختلف مردم در اخذ مالیات خاطرنشان کرد : استفاده از سامانه منسجم و کارآمد برای کاهش زمینه های فرار مالیاتی و افزایش پایه مالیاتی با شناسایی صاحبان درآمدی بالا مورد نیاز است.
    وی ادامه داد : برای دستیابی به این امر استفاده از سیاست های شفاف و اجرا و تدوین قوانین مورد نیاز ضرورت دارد که به موازات آن نیز فرهنگ سازی و تسهیل در فرایند اخذ مالیات از مودیان باید سرلوحه اقدامات مسئولان امور مالیاتی کشور قرار گیرد.
    وی بر رعایت حال اصناف که بواسطه رکود حاکم بر بازار کسب و کارشان رونق آنچنانی ندارد تاکید و توصیه کرد دریافت مالیات از اصناف با مشاوره مجامع صنفی باشد .
    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات همچنین مالیات پرداختی توسط کارمندان دولت را که حدود 17 درصد است را با توجه به شرایط اقتصادی فعلی موجب ضعف بیشتر اقتصادی این قشر دانست و خواستار بازنگری در این بخش شد.
    مدیرکل امور مالیاتی استان یزد نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از حوزه مسئولیت خود پرداخت و با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور شاهد کاهش درآمدهای مالیاتی بخصوص از شرکت های بزرگ هستیم گفت : درآمد مالیاتی شهرستان اردکان بدلیل وجود صنایع بزرگ و متعدد پس از مرکز استان در رتبه دوم قرار دارد.
    سیدرضا نوربخش افزود : 92 درصد درآمدهای استان یزد باید از محل وصول مالیات تامین شود و سعی کردیم که این فرایند با کمک خود مردم و شفافیت کامل انجام گیرد.
    اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی