عصر بازار

مالیات صنف آهن فروش ۵ برابر شده است !

عصر اعتبار- رقم مالیات واحدهای آهن فروش امسال ۵ برابر سال گذشته شده و این موضوع با وجود رکود بازار کاملا غیر کارشناسی است .

مالیات صنف آهن فروش ۵ برابر شده است !
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد آزاد با بیان اینکه دامپینگ چین همه بازارها را تحت تاثیر قرار داده است اظهار داشت: در چین شمش 300 دلاری به 270 دلار رسیده این در حالی است که ورق مجتمع فولاد ما با 325 دلار صادر  می شد که در حال حاضر با نرخ 30 دلار هم نمی تواند صادر کند و قیمت خود را باید بسیار پایین تر بیاورد .

    وی افزود: یک راه حل می تواند کاهش قیمت محصولات فولادی باشد اما با وجود رکود کنونی این موضوع هم به صلاح نیست.

    رییس اتحادیه آهن فروشان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی بازار ساخت و ساز رونق خواهد گرفت؟ گفت: به نظر نمی رسد تا تابستان سال 95 این اتفاق بیفتد زیرا اکثر ساخت و سازها در بهار و تابستان انجام می شود که امسال در این دو فصل شاهد رکود در این بازار بودیم .

    آزاد در مورد اخذ مالیات از واحدهای آهن فروش نیز افزود: حدود 1400 واحد صنفی هم اکنون تعطیل است اما سازمان امور مالیاتی برای این واحدها هم مالیات تعیین کرده و تا زمانی که این واحد صنفی ثابت کند که طی یک سال گذشته تعطیل بوده و مدارک خود را ارائه دهد مدت زمان زیادی طول خواهد کشید ! این در حالی است که سازمان امور مالیاتی از تعطیلی این واحدها اطلاع دارد.

    وی در خاتمه گفت: رقم مالیات واحدهای آهن فروش امسال 5 برابر سال گذشته شده و این موضوع با وجود رکود بازار کاملا غیر کارشناسی است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی